je hebt gelijk sanwa, sorry!
Dus dan maar weer even ontopic: er komt licht tussen de wolken door! Het wordt idd iets rustiger hier en al even geen onweer meer gehoord. Zie nog wel flinke donkere wolken ten noorden en oosten van hier!
rectificatie: terwijl ik dit type toch nog een flinke flits en knal richting eindhoven (ten westen dus). Komt er nou nog meer????
Die klap was hier ik stond net buiten met de buurman te praten en zag 2 takken naar beneden komen en meteen er achteraan een knetter en een harde klap.
Ik moet wel zeggen dat er tegenwoordig met die onweerswaarschuwingen gegooid
wordt als vogelvoer.
Het is pas 10:00...
en inmiddels dezelfde tijd maar dan s'avonds. En het klopt zoals ik al dacht
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
Ik moet wel zeggen dat er tegenwoordig met die onweerswaarschuwingen gegooid
wordt als vogelvoer.
Het is pas 10:00...
en inmiddels dezelfde tijd maar dan s'avonds. En het klopt zoals ik al dacht
bij jou misschien, maar er zijn zat plaatsen geweest waar wel onweer is gekomen, dus die onweerswaarschuwingen klopten toch wel degelijk!
kans:
de kans zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [kɑns] Verbuigingen: kans|en (meerv.) 1) mogelijkheid dat iets gebeurt!!!!!!!!!
De beste manier om ongelukkig te worden is zoveel mogelijk verwachtingen te hebben. Want verwachtingen zijn ingebouwde teleurstellingen. Je kent het wel: ‘Ik had er toch wat anders van verwacht…’, ‘Het viel toch tegen…’ Teleurstelling gegarandeerd. Want het moet wel erg goed gaan of leuk worden wil het niet tegenvallen.Maar leven zonder verwachtingen kan toch niet? Waarom niet? Neem nou het weer. En de weersverwachting. Stel de weersverwachting is ‘mooi weer’. Je stelt je er op in, je verheugt je erop. En dan wordt het minder mooi weer. Of helemaal geen mooi weer. Dan baal je. En je bent teleurgesteld. Dus baal je extra.
Andersom. Stel de weersverwachting is slecht. Dan baal je al tevoren. Bah, slecht weer op komst, helemaal geen zin in. Terwijl het helemaal nog geen slecht weer is. Je baalt dus al op voorhand. Je vergeet misschien wel te genieten van het mooie weer dat het ondertussen is omdat er slecht weer aankomt.In beide gevallen schiet de verwachting dus niet op. Bij een goede weersverwachting raak je teleurgesteld als het tegenvalt, en bij een slechte weersverwachting ben je al op voorhand teleurgesteld. Met verwachtingen creëer je teleurstellingen. Onnodige teleurstellingen. En je doet het zelf.
iemememmemeieieieieiieieieiiememeieieie meeehhhh
Bron:zinboek.nl
| Gewijzigd: 11 juli 2012, 22:44 uur, door Tatanka
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Komt idd bij jou uit de omgeving vandaan.