Zit je achter je pc..
Schrik je eerst van de flits, was net alsof ze achter de raam aan het lassen waren...met gordijnen dicht)
Op dat zelfde moment floot over mn speakers van mn studio een toon van hoog naar laag...
En daarna een enorme dreun...
Volgensmij was die iets TE dichtbij...
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
edit: deze bui is een stuk actiever, met meer onweer, dat werd tijd haha | Gewijzigd: 11 juli 2012, 20:35 uur, door Kevintje
Zit je achter je pc..
Schrik je eerst van de flits, was net alsof ze achter de raam aan het lassen waren...met gordijnen dicht)
Op dat zelfde moment floot over mn speakers van mn studio een toon van hoog naar laag...
En daarna een enorme dreun...
Volgensmij was die iets TE dichtbij...
Die hebben we hier in Gemert ook gehoord en gezien.
Daarna tot op heden niets meer.
Er komt ook denk ik niets meer want zo net voor Gemert lost de onweer ineens op (te zien op buienradar).
| Gewijzigd: 11 juli 2012, 20:58 uur, door dimi72
Kan helemaal niet dat het onweert in Eindhoven. Er was alleen een KANS van 18.00 gedurende 2 uur volgens het KNMI. En nu is het al na 21.00 uur, dus er is niet eens een KANS dat het onweert daar.
Provincie Noord-Brabant Uitgifte: 11/07/2012 18:14 uur LT
Type weerfenomeen Type waarschuwing Tijd van optreden
Onweer Bij buien kans op onweer. Geldig: woensdag 11 juli 2012 vanaf ca 18 uur gedurende ca 2 uur
Kan helemaal niet dat het onweert in Eindhoven. Er was alleen een KANS van 18.00 gedurende 2 uur volgens het KNMI. En nu is het al na 21.00 uur, dus er is niet eens een KANS dat het onweert daar.
Onweer Bij buien kans op onweer. Geldig: woensdag 11 juli 2012 vanaf ca 18 uur gedurende ca 2 uur
waarom hoor ik hier dan donder en zie ik bliksem?
het onweert hier lekker door hoor. | Gewijzigd: 11 juli 2012, 21:27 uur, door Kevintje
Bewijs, hehe
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Dat moet zojuist een behoorlijke klap geweest zijn daar ik hoorde hem hier dreunen van jou kant uit,
en ja is echt waar.
Dat moet zojuist een behoorlijke klap geweest zijn daar ik hoorde hem hier dreunen van jou kant uit,
en ja is echt waar.
dat zou goed kunnen, er zaten een paar knallers tussen.. ook bijzonder fraaie ontladingen wil ze ook wel jou kant op sturen haha, ben de beroerdste niet.
het lijkt nu trouwens wat rustiger te worden.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
gaat lekker he! Al sinds een uur of 7 non stop regen met hagel en regelmatig een klap (net een behoorlijk harde) onweer. Het wordt hier nu aardedonker... Normaal gesproken erg leuk, alleen iets minder als de hond steeds moet plassen.... zucht!
Citaat van Kevintje, woensdag 11 juli 2012, 21:34 uur Citaat van dimi72, woensdag 11 juli 2012, 21:27 uur Citaat van Kevintje, woensdag 11 juli 2012, 21:21 uur Citaat van fransamsterdam, woensdag 11 juli 2012, 21:16 uur Citaat van Kevintje, woensdag 11 juli 2012, 21:01 uur gaat lekker nu! de ene onweersbui is nog maar net weg en de volgende dient zich alweer aan!
en ja is echt waar.
dat zou goed kunnen, er zaten een paar knallers tussen.. ook bijzonder fraaie ontladingen wil ze ook wel jou kant op sturen haha, ben de beroerdste niet.
het lijkt nu trouwens wat rustiger te worden.
ja die klap hoorde ik ook! En hier wordt het nog niet rustiger.... bakken tegelijk! Had dit vanmiddag met die paar miezerbuitjes niet echt verwacht!
Berichten samengevoegd door Sanwa
je hebt gelijk sanwa, sorry!
Dus dan maar weer even ontopic: er komt licht tussen de wolken door! Het wordt idd iets rustiger hier en al even geen onweer meer gehoord. Zie nog wel flinke donkere wolken ten noorden en oosten van hier!
rectificatie: terwijl ik dit type toch nog een flinke flits en knal richting eindhoven (ten westen dus). Komt er nou nog meer????