| Gewijzigd: 17 augustus 2012, 13:52 uur, door ron12
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Pff, niet normaal met 36 graden werken op het heetst van de dag 2 dagen achter elkaar. Hangt er wel een beetje vanaf wat je moet doen.. En waar.
Ik kan best tegen warm weer maar die ene boom die in stukken moet, dat stel ik maar even uit. Niet zozeer vanwege de arbeid maar die veiligheidsbroek is me nu wat veel..
En wie weet valt het wel mee, schuift dat gebiedje een beetje op en heb je maar 34-35 graden ....
Ohja, voor wie wil afkoelen, je met een koude douche koel je veel minder hard af dan een douche die net niet handwarm is. Opeens een sloot koud water zorgt ervoor dat de bloedvaten in je huid zich gaan samentrekken waardoor er minder bloed langs de huis stroomt en er dus minder warmte kan worden overgedragen.
Een ijsbad (of gewoon een koud bad) onder het mom van, dan blijf ik er wat langer in zitten leidt iedere hittegolf weer tot mensne met onderkoelingsverschijnselen.
| Gewijzigd: 17 augustus 2012, 18:11 uur, door jcroon
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Zal inderdaad een leuk lekker weekend worden Ik zou zo zeggen: geniet er allemaal van, het zou wel eens het laatste echt zomerse weekend kunnen zijn! Nazomer niet meegerekend natuurlijk
En je hebt natuurljk ook het "asfalt"effect, er zijn inmiddels meteomensen die stadstemeperaturen aangeven en daar kan en zal het met dit weer wel warmer zijn dan de "officiele"meteogegegevens.
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/provincie.php?pr=
Edit Bronk: Berichtgeving over aankomend is hier te vinden. :) | Gewijzigd: 17 augustus 2012, 22:28 uur, door Bronk
geldig van: zaterdag, 18. aug 2012, 12:00
geldig tot: zondag, 19. aug 2012, 22:00
geldig voor: alle hoogtes
Zware belasting door hitte bij maximumtemperaturen tussen 33 en 37, ter plaatse 38 graden!!!
^
Bron: ^
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1