Vanaf zondag warmer weer en dat houd aan tot woensdag waarna (onweers)buien over het land trekken.
Daarna grote spreiding in de pluim, maar ik ben bang dat het toch wat minder mooi weer gaat worden.
GFS laat vanaf donderdag de wind weer naar het westen draaien en dat betekent Hollands zomerweer op komst!
Ook een flinke straalstroom.
26 graden en licht wisselende bewolking met zonnige periodes.
Dit weekend en volgende week zou het tot 27 gaan. Vond het nogal tegenvallen vandaag, was echt zwaar bewolkt vanaf de middag.
'Voor volgende week ziet het er ook vrij goed uit', zegt KMI-weerman David Dehenauw. ‘De temperaturen zullen rond de 25 graden liggen. 's Avonds kan er wel eens een bui vallen, maar we zullen zeker meer de zon dan wolken te zien krijgen.
En ook de week erna ziet het er lang niet slecht uit. Augustus zal bijna zeker een betere maand zijn dan juli.'
Ik hoop dat hij gelijk krijgt! We kunnen best wat mooi weer gebruiken. Maar waarom twijfel ik aan de uitspraak van deze weerman....?
Zou de horeca in België meer invloed hebben op het weerbericht dan in Nederland?
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120810_00254899
Dit weer is prima om lekker buiten te rotzooien maar buiten zitten daar is het hier net iets te fris voor...
Je ziet ook op de bewolkingskaart dat Nederland langzaam met steeds meer wolken uit het oosten te maken krijgt..
Funest voor de temperatuur aan de kust waar de zee ook al niet erg meehelpt om de temperatuur hoger te krijgen.
Hieronder kun je ook mooi zien dat de temperatuur niet meer stabiel loopt... Eerst als een raket omhoog, vervolgens weer wat zakken en daarna.. net niet net wel
| Gewijzigd: 11 augustus 2012, 13:42 uur, door Callie-P
Maar we zullen het in de loop van volgende week zien. En mocht hij na 15 dagen nog steeds gelijk hebben gehad, dan gooien we hier alle 15 daagse pluimen en lange termijn verwachtingen in de prullenbak en kijken we er nooit meer naar. Dan luisteren we alleen nog naar KMI-weerman David Dehenauw.
| Gewijzigd: 11 augustus 2012, 13:47 uur, door Ben47
Volgende week lijkt men nog onzeker wat de temperatuur betreft denk ik.
Klopt, jullie hebben geluk.. je mist net die enorme strook met bewolking...geluksvogels !