Het is hier tenminste wel droog, eigenlijk al een tijdje...
Vrijdag meegerekend heb ik nog geen 5 millimeter in de regenmeter gehad. Wel vervelend, ik heb een stuk gras wat helemaal verzopen was opnieuw in moeten zaaien en daar moet ik nu op sproeien.
Zie temperatuurkaart 21:50:
Het is niet zomers wat er in de pluimen staat maar het blijft boven de 20 de komende tijd. Niet dat je zegt "lekker warm"maar niet zo koud als de afgelopen twee wintertruidagen. . Wat een zomer, blij met temperaturen tussne de 20 en 25 graden. Tja, nu hoor je overal dat het vorig jaar veel erger was maar toen hadden we tenminste tot aan de zomer nog mooi weer.
Het is niet zomers wat er in de pluimen staat maar het blijft boven de 20 de komende tijd. Niet dat je zegt "lekker warm"maar niet zo koud als de afgelopen twee wintertruidagen. . Wat een zomer, blij met temperaturen tussne de 20 en 25 graden. Tja, nu hoor je overal dat het vorig jaar veel erger was maar toen hadden we tenminste tot aan de zomer nog mooi weer.
de lange termijn toont ook nog wel veel onzekerheden een kleine opschuiving zou al een heel ander beeld creeren het lange termijn dan 3 dagen is voor mij inziens geen duidelijk beeld te geven, en over het algemeen licht wisselvallig temps tussen 20/25 gr is niet verkeerd als we kijken wat we achter ons hebben (3 weken van juli)
de lange termijn toont ook nog wel veel onzekerheden een kleine opschuiving zou al een heel ander beeld creeren het lange termijn dan 3 dagen is voor mij inziens geen duidelijk beeld te geven, en over het algemeen licht wisselvallig temps tussen 20/25 gr is niet verkeerd als we kijken wat we achter ons hebben (3 weken van juli)
Het glas kan half vol zijn of half leeg. Maar nu is het alsof er nog maar een slok uit dat gals is genomen. En als er niet doorgedronken wordt verschraald het bier waar we bij zitten.
Yep, en twee dagen latyer gaat de andere lijn omhoog, misschien wordt dat wel wat.
Pluim zuid blijft erg droog. Het is hier , in mijn hoek van Breda ook behoorlijk droog. Sinds begin vorige week, toen we de eerste warmere periode van meer dan twee-drie dagen hadden en zelfs rond de 30 uit kwamen heb ik nog geen 5 mm in mijn regenmeter gehad. De afgeloppen dgane geen bui gehad die er vor zorgde dat er ook onder de bomen regen doordrong. En toch nog stukken gazon die gewoon door de kou en regen van tot aan die periode bijna weg gerot zijn.
Vandaag was het redelijk zonnig met een aangename temperatuur tot 25 graden hier in Antwerpen.
Dit is ideaal zomerweer vind ik. Het valt gelukkig inderdaad wel mee met de wisselvalligheid. Alleen die 25 graden, die mocht van mij wel komen, minstens. Wordt het wel wat warmer bij jullie . Uit al je berichten (en andere berichten uit de grote stad) blijkt dat het bij jullie vaak 2-3 graden warmer is dan op d emeetpunten en bij mij in het landelijk gebied.
Ik heb het liefste rond de 27-29 graden met natuurljk een paar tropische (+30 graden) uitschieters. Zonder 30 graden+ geen zomer!!!!
| Gewijzigd: 3 augustus 2012, 09:26 uur, door jcroon
Dus snap echt niet dat sommige klagen op deze zomer. En onweer hebben we hier zelfs al in maanden niet meer gehad.
@strandjutter: Kvind het raar dat kmi altijd lager geeft voor Antwerpen. Tis hier ook tegen de 25 graden
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
@strandjutter: Kvind het raar dat kmi altijd lager geeft voor Antwerpen. Tis hier ook tegen de 25 graden
Ze zitten er inderdaad stevig naast, is hier toch al dagen lang aangenaam op gebied van temperatuur.
Is niet zo vreemd eigenlijk, de meetstations staan allemaal in het vrije veld en de temperatuurkaarten gaan ook van die gegevens uit. Bebouwde gebieden, vooral steden, zijn vaak ene graad of twee waremer, ook in de winter. Het hangt er in de stad ook erg vanaf wara je zit, op het asfalt tussen gebouwen of dat mooie stadspark waar mensen verkoeling zoeken. Hier regnet het nu lichtjes... Vanmiddag een wandleing gemaakt hier, het is behoorlijk droog, op de bospaden was het door het stof lopen. Al ruim twee weken geen regen van betekenis meer gehad, dat wil zeggen, een bui die bv ook onder het balderdak nog de grond nat maakt. Vorige week vrijdag 1 bui van 3 mm, net toen ik moest gaan maaien dus die kwam even verkeerd uit (zie klaagtopic). Verder aleen maar. Of het vanavond gaat veranderen? Ik heb al veelbelovender verwachtingen, indices en radarbeelden gezien waar hier niks uit kwam gevallen.