Er is echter 1 klein ( heel klein) lichtpuntje.. de 200 hPa hoeft maar een klein stukje op te schuiven en we zitten weer in de warmte... In het eerste gedeelte van de week zien we dat dit gebeurt.. alleen de verkeerde kant op schrale troost is dat Frankrijk ook mee geniet want daar gaan de temperaturen ook aanzienlijk omlaag en stijgen de regenkansen.
Maar goed.. deze week nog even genieten van de zomer.. na het weekend is het voorbij .. voor nu even dan..want het kan zeker nog warm worden... we hebben tenslotte heel augustus nog voor de boeg !
De Belgische kaart pakt Kleine-Brogel als temperatuurreferentie en de Nederlandse kaart gebruikt alleen Ell als temperatuurreferentie. Kleine-Brogel is doorgaans met zonnig weer een pak warmer dan Ell, ondanks de geringe onderlinge afstand. Dit heeft met name met de grondsoort en het type begroeiing te maken. Zodoende kunnen de kaarten van beide landen op hetzelfde gebied van elkaar verschillen.
Hetzelfde effect kan zich trouwens ook bij Zeeuws-Vlaanderen voordoen, waar ook een Nederlands en een Belgisch meteorologisch station zeer dicht bij elkaar liggen.
Niet zo negatief, eerst zou er vanaf vrijdag alleen maar regen komen erna en heel af en toe zon, nu is dat alweer gewijzigd naar zon,(op de juiste plaatsen dan) tot op z'n minst maandag, met vrijdagnacht als minpunt natuurlijk. Temperaturen droppen wel, dat vind ik wel goed. 20 graden? zon geen wind? geef mij dat maar (: Mooiste weer wat er is.
Word zeer spannend komende dagen .. mooi weer of echt definitief de regen weer in?
Zeer benieuwd!
Ik gok, ook al is het ver vooruit, op licht wisselvallig weer en 22 graden ofzo.
Frisser dan 30° is geen zomer voor mij (kan nogal goed tegen warmte) heb zelfs de korte broeken nog niet uit de kast gehaald
. 20 graden? zon geen wind? geef mij dat maar (: Mooiste weer wat er is.
nee hoor het mooiste weer hebben we nu haha een licht briesje rond de 26 graden lv van rond de 40 dus geen benauwdheid perfect voor een dagje strand ofzo
. 20 graden? zon geen wind? geef mij dat maar (: Mooiste weer wat er is.
nee hoor het mooiste weer hebben we nu haha een licht briesje rond de 26 graden lv van rond de 40 dus geen benauwdheid perfect voor een dagje strand ofzo
Inderdaad... Vanmiddag nog naar Makkum geweest... Strakblauwe lucht... Lekker briesje 25 graden. Heerlikk. En dan die zeewind vanavond! Nu lekker de pui open en dee ramen boven... Er waait eer heerlijk verkoelend briesje naar binnen.
Soms walg ik van mezelf, zo gemeen en vals als ik ben ...
Hahaha, die is goed!
Ik sluit me hierbij aan en voor alle O-O-ers die middels een last minute in het 'warme buitenland' verkeren en zaterdag terugkomen, een zonnige groet (26 graden) van het strand van Rockanje in Zuid-Holland.
| Gewijzigd: 26 juli 2012, 18:36 uur, door Ben47
Hahaha, die is goed!
Ik sluit me hierbij aan en voor alle O-O-ers die middels een last minute in het 'warme buitenland' verkeren en zaterdag terugkomen, een zonnige groet (26 graden) van het strand van Rockanje in Zuid-Holland.
hehhee mooi verhaal..
vandaag heerlijke stranddag.. en morgen denk ik nog wel eentje.. de onweer gaat den haag mooi overslaan.. ( dat heb ik besteld op internet )