mag ik vragen wat daar goed aan is??
het gemiddelde haalt op geen enkele dag "zomerse" temperaturen 25+ en na donderdag is het gemiddelde ook alweer onder de 20 graden.
het gemiddelde haalt op geen enkele dag "zomerse" temperaturen 25+ en na donderdag is het gemiddelde ook alweer onder de 20 graden.
Lijkt me altijd beter als 16 graden en regen. Je woont ook in nederland dus je kunt niet de hele zomer temperaturen verwachten van 25 graden of hoger.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Lijkt me altijd beter als 16 graden en regen. Je woont ook in nederland dus je kunt niet de hele zomer temperaturen verwachten van 25 graden of hoger.
nouja als het 1 jaar lang kan regenen zou het ook best wel een aantal weken droog warm weer kunnen zijn toch?
de nieuwe pluim biedt inderdaad weer wat perspectief met vooral een laag neerslagsignaal en dat is ook wel eens fijn:P
nouja als het 1 jaar lang kan regenen zou het ook best wel een aantal weken droog warm weer kunnen zijn toch?
de nieuwe pluim biedt inderdaad weer wat perspectief met vooral een laag neerslagsignaal en dat is ook wel eens fijn:P
Ja, inderdaad. Nieuwe run van gfs ook weer wat positiever op lt vergeleken met de vorige run.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
het nieuws van Zuid Florida, waar ik ook altijd naar kijk toen ik daar bijna voor een jaar woonde. De
weerberichten zijn leuker om te volgen want te leggen het beter uit dan de Nederlandse. Maar ook
kijken naar details, ik houdt het vooral in de gaten als er orkanen richting Florida komen. Omdat dit
een lokale zender is wordt hier meer aandacht aan besteed.
Hoe dan ook, op dit moment hebben ze last van stof/zand vanuit de Sahara wat komt door een
hoogdrukgebied boven de Atlantische Oceaan. Waarschijnlijk het zelfde hoogdrukgebied waar wij
last van hebben met dit koele weer. Maar wij noemen dit hoogdrukgebied het "Azorenhoog" maar
op de lokale Miami nieuwsberichten noemen dit hoog het "Bermudahoog". Op hun kaarten zie je
een massief groot hoogdrukgebied boven de Atlantische Oceaan wat uitstrekt van West Europa
tot de Oostkust van de VS. Ook heb ik een plaatje toegevoegd van hun lokale nieuwsuitzending wat
je kan volgen via een lifestream. Maar is het Azorenhoog daadwerkelijk hetzelfde als het Bermudahoog
waar zij over praten.
Bron: WSNV
Excuses aan de crew van onweer online en forumleden als men dit niet relavant vindt aan dit onderwerp.
Ik had anders geen idee waar ik het moest posten. | Gewijzigd: 19 juli 2012, 18:41 uur, door Delta
Denk het wel:
The Azores High (also known as North Atlantic (Subtropical) High/Anticyclone or for short, NASH, the Bermuda-Azores High, or the Bermuda High/Anticyclone in the United States) is a large subtropical semi-permanent centre of high atmospheric pressure typically found south of the Azores in the Atlantic Ocean, at the Horse latitudes.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Azores_High
Trouwens Bart hoe kom je aan die kaartjes van het KNMI? Ik kijk altijd op http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/weerkaarten.php/ voor die kaartjes maar nu doen ze het niet meer | Gewijzigd: 19 juli 2012, 19:08 uur, door Robert96
*kijkt naar plaatje*
Haha, ik begrijp je wel.. Wij moeten het doen met Peter Timofeeff of Piet Paulusma..
In Amerika is ook alles beter | Gewijzigd: 19 juli 2012, 19:44 uur, door snoffelgaai