Maar eh...vandaag mogen het onweer en de regen ergens anders blijven hoor, ik moet de post bezorgen
Aardig gek vannacht! Enig idee hoeveel er gevallen is? Ik had voor het slapen gaan de regenmeter nog geleegd. Toen ik vanmorgen keek zag ik dat hij over zijn nek was gegaan!
Zolder flink beschadigd door de brand (foto: Bart Meesters / Meesters Multi Media)
DEN BOSCH - In een huis aan de Venetiëkade in Den Bosch is vrijdagochtend brand ontstaan door een blikseminslag. Het gezin dat in de woning sliep, wist op tijd weg te komen. De woning heeft ernstige schade opgelopen.
Rond vijf over half drie kwam een melding binnen bij de brandweer. De brand was korte tijd uitslaand. De brandweer van Den Bosch heeft assistentie gekregen van de brandweer van Rosmalen bij het blussen.
Een ambulance was ook uitgerukt, maar deze bleek niet nodig te zijn'.
Ik woon daar vlakbij, was me een knal. Letterlijk en figuurlijk GOEDEMORGEN! In Zuilichem, 10 km verderop, ging een grote varkensstal in rook op door blikseminslag.
ps Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik moest het ergens kwijt.
rond Leeuwarden wonen, hebben ook eens geluk gehad. Immers de meeste buien zijn voor meer zuidelijker deel weggelegt.
Nu is iedereen eens blij! Al 7 onweersdagen op de teller!
rond Leeuwarden wonen, hebben ook eens geluk gehad. Immers de meeste buien zijn voor meer zuidelijker deel weggelegt.
Nu is iedereen eens blij! Al 7 onweersdagen op de teller!
Behalve ik, enkel wat rommels in de verte maar dat ga ik niet tellen als een onweersdag. Energie voor onweer was hier zat alleen wou het hier niet. Jammer, volgende keer misschien beter.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Geen eens een rommel. Shit wat wordt ik hier nijdig van. Dat is al de zoveelste keer
Ik denk dat je vast geslapen hebt. Ik woon nl. in Reeuwijk en ik heb tussen 3 uur en ong. kwart voor 4 afgelopen nacht toch een paar keer rechtop in bed gezeten van de schrik.
gaat lekker nu!
ja was leuk he vannacht! Toch nog een mooi onverwacht extraatje! Hoewel ik er eigenlijk niet op zat te wachten, probeer al dagen een beetje slaap te krijgen en steeds lukt het niet, en dus vannacht weer niet... Maar goed, het was het waard!
was zeker genieten! en extra mooi dat als je ervan uitgaat dat je geen onweer krijgt er dan toch zo'n bui overtrekt. man man wat een knallen.
maar goed, hopelijk kan je vnv beter slapen
Vanmorgen enkel 1 dikke regenbui van twintig minuten. De aflopen dagen/weken welgeteld nul x onweer. Wordt er een beetje moedeloos van....zeker aangezien het knmi al dagen Groningen geel geeft. Tja misschien later vandaag?
Ik ben een leek maar zitten deze buien op een andere hoogte waar een andere stroming staat?
Ik ben een leek maar zitten deze buien op een andere hoogte waar een andere stroming staat?
hier in nijmegen zuid van die lijntje is de stroming al zuid naar noord gedraaid denk dat bij jou ook gaat gebeuren binnen een paar uur .kijk maar op www.wolken.buienrader.nl./nl mooi te zien daar
| Gewijzigd: 6 juli 2012, 12:16 uur, door ron12
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
De buien boven Gelderland/Overijssel zijn 3-4 km hoog. De buien boven de Noordzee 10-11 km. Onderin de atmosfeer waait de wind naar het noorden. Hoger in de atmosfeer waait de wind naar het westen. Vandaar dat de buien zich in verschillende richtingen bewegen. Goed opgemerkt! | Gewijzigd: 6 juli 2012, 12:18 uur, door Robert96
Ben er idd. vannacht uitgeweest. Rond 5 voor 2 passeerde een onweersbui met 0 mm regen ten zuiden van mij(=Delft). Hier zaten rake klappen tussen. Rond half 3, leek er een staartje aan te zitten met alleen maar weerlicht, in hoge frequentie, downburstachtige wind, en zeer veel regen. Van de hagel die ook schijnt te zijn gevallen heb ik hier weinig van meegekregen. Vooral de wind lijkt verder in Den Haag aardige schade te hebben opgeleverd. Gezien de schade in andere topics aan vele bomen en het oude FC Den Haag stadion.
zie her en der al mooie bloemkolen ontwikkelen!
ik hou d'r van!!
als ik vandaag geen onweer krijg ga ik janken bleren en stampvoeten! verdeurie!