hier ook 2 op camara (video) Nadat ik je waarschuwde dat het flink aan het flitsen was richting westen (haringvliet) Zit hier trouwens Lokatie: Sterrenkwartier/mizarstraat/ 3 hoog
Hier de Akkers, op de begane grond tussen de bebouwing. Ik zie dus vrij weinig lucht, helaas, maar het is niet anders. Heb toch wat moois nu te pakken gekregen.
Nu zie ik niets meer, ik denk dat dit het was. Kijkend op de buienradar zie ik ook dat de bliksemactiviteit hier in de regio flink is afgenomen ineens.
hier ook niks meer te zien inmiddels al weer naar binnen gegaan. Kan hier behoorlijk ver kijken. Ziet hoogspanninspalen zuidland/spui hiervandaan. Dus kijk overal overheen. Mischien morgen weer nieuwe kansen.
maar kvrees dat daar nog verandering in komt , kijkend op radar van kmi Daar heb je idd wel gelijk in.
Maar de buitjes worden toch wat minder heftig.
Gelukkig misschien
Onweersdagen: 0
Zoals het hoort Bedankt!
Onweersdagen: 0
Zoals het hoort Bedankt! Ook van mij een dikke merci! (Ben blij dat het klagen nogal meeviel vandaag)
Zoals het hoort Bedankt! Ook van mij een dikke merci! (Ben blij dat het klagen nogal meeviel vandaag)
Dat komt omdat ze in het Noorden van Nederland ook een keer onweer hebben gehad
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Zo, ik ben eindelijk terug van mijn donderdagavondbezigheden, inclusief barbecuetje.
Mijn ervaringen. Een heell aantal posten eerder had ik het over mijn inschatting dat er tussen twee buien een soort corridor was gevormd en dat er vanaf de Belgisch. Noord Brabantse grens niet zo veel zou gebeuren, al sloot ik een buitje in de corridor niet uit..
"welnee, dat gaat kantelen" was het commentaar (rond een uur of 5) maar zoals je kunt zien bestond de corridor om kwart voor acht nog steeds. Ik was buiten bezig en alle wolken en zo volgden gewoon de koers van de corridor... Beetje gekanteld maar da's alles.
Maar toen, rond kwart over acht half negen werd het in het oosten opeens donker, ik dacht eerst ook dat zal naar het noord westen wegtrekken maar het kwam dichterbij, zelfs uitstulpingen aan de onderkant (heet het ook een tuba als het niet roteert??), beetje shelfcloud achtige banden aan de vorokant maar dat kon ik niet goed zien. . Uiteindelijk trok de wind uit het oosten opeens aan tot "straf" en regen, bakken regen. Ook wat flitsen maar niet buitensporig veel, vrijwel geen gerommel.
Even het plaatje wat Bart postte erbij:
Je ziet dat alles richting noordwest ging, behalve de bui die over Breda trok, die ontstond bij Tilburg , ongeveer aan de overkant van de corridor, en stak brutaalweg over. Even een plens regen en even later stond ik met de auto voor een enorme omgevallen wilg. Nee, zo hard woei het niet , al zei iemand dat "er een windhoos was" maar dan was er meer schade geweest, deze wilg was door en door rot. Meeste overlast was toch echt west van Breda.
| Gewijzigd: 6 juli 2012, 00:20 uur, door Bronk