ga naar forum index en dan naar de kofie bar
oke, Bedankt. nu zou er trouwens een bui moeten overkomen met veel onweer in maar ik zie geen bliksem en hoor geen donder ? dit is echt raar
Dude,...... en dat gaat recht op zeeland af ...... !!!!.
Okdan,.... PGS3000 waar ben je ..... chasen ??
| Gewijzigd: 5 juli 2012, 19:13 uur, door Bronk
Die bui heb ik net zien ontstaan vanuit Schiedam, gezien naar Rotterdam. Ik zit op 12 hoog dus dat is schitterend te volgen. Hij lijkt zelf nog te groeien. De top is 8 km hoog. Van mij uit gezien schiet er rechts ernaast ook een bloemkool omhoog. Het is wachten totdat dat ook een bui wordt.
| Gewijzigd: 5 juli 2012, 19:13 uur, door Buffalo
NEERSLAG:
Later vanavond langzaam afnemende buiigheid in de thetaw-rug boven het midden en noorden. Progtemps blijven boven de grondinversie zeer onstabiel, dus in de loop van de nacht kan er spontaan weer een (onweers)bui ontstaan, maar dan zeer lokaal. Waar precies is nauwelijks aan te geven. Belangrijk aandachtspunt is de grote hoeveelheid neerslag die de diverse modellen boven West-Belgie en Zeeuws-Vlaanderen berekenen Hirlam komt boven Vlaanderen met een gebied met 40-60 mm, lokaal 70-80 mm! Harmonie positioneert dit gebiedje iets noordelijker, tegen Zeeland aan. Op en voor het koufront uit oplevende buiigheid, met duidelijk meer schering kans op lijnvorming. Onweerskansen blijven tot aan koufrontpassage groot, 60-95%, alleen vannacht minder, m.u.v. het zuidwesten, daar nog steeds 60-95% (dynamische buien met meer forcering bij het laagje. Kansen op zwaar onweer volgens KOUW vanavond niet groot (20-40% op > 50, rond 10% op > 200/5 min), maar gezien de actualiteit blijft voorzichtigheid geboden indien er wat meer clustering optreedt.
Bron: KNMI | Gewijzigd: 5 juli 2012, 19:16 uur, door Bart Standaert
Regent nu behoorlijk door,...... word donkerder om me heen......
BEST SCARY !!!!
Gaat nu flink door regenen en onweren !! | Gewijzigd: 5 juli 2012, 19:18 uur, door mrijkhals
ga naar forum index en dan naar de kofie bar
oke, Bedankt. nu zou er trouwens een bui moeten overkomen met veel onweer in maar ik zie geen bliksem en hoor geen donder ? dit is echt raar
Denk dat die bui voor Leuven zal zijn
Hemelsluizen staan hier volledig open, toch wel wat flitsen en schichten.
Ja ik nu ook. En serieuze oorverdovende donders hier. Zie het zo allemaal trillen. Trouwens, die buien ter hoogte van Luik gaan seffes volledig in de lengte overtrekken,
Edit: Nmaen bedoel ik. | Gewijzigd: 5 juli 2012, 19:27 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1