Tevens een onweerswaarschuwing op knmi voor zuid-west nederland tot morgenochtend 6 uur !
Ik denk dat het voor het westen dus nog moet gaan beginnen iemand die deze mening deelt?
Van 05/07 20u tot 06/07 11u : Een depressiekern zal zich uitdiepen boven Noord-Frankrijk en vanavond en vannacht traag over ons land richting Noordzee trekken. De neerslagzone verbonden aan deze kern zal zorgen voor felle regen en een verhoogde kans op hevig onweer. De verwachte neerslaghoeveelheden schommelen tussen 10 en 40 mm, en plaatselijk wordt nog meer neerlag mogelijk geacht.
Van 05/07 14u tot 06/07 08u : Vandaag donderdag komen er opnieuw onweerachtige buien tot ontwikkeling, vooral in de namiddag. Deze kunnen gepaard gaan met hagel en windstoten. Vanavond en volgende nacht trekt een zeer actieve onweerszone over onze streken. De onweersbuien kunnen hevig zijn met kans op wateroverlast en hevige windstoten.
Geduld............................
kijk eens een pagina terug
dankje! hoop dus dat we veel krijgen haha:)
En mijn stukje hierboven, ik heb nog goede hoop !
Op dit moment denk ik dat pakweg Brabant en alles ten Noord-Noordwesten(En voor Belgie zuid-zuidoost daarvan niets of niet zo heel veel zal gaan krijgen. En bui en een klap blijft mogelijk maar niet zo intensief als west of oost daarvan.
Op dit moment denk ik dat pakweg Brabant en alles ten Noord-Noordwesten(En voor Belgie zuid-zuidoost daarvan niets of niet zo heel veel zal gaan krijgen. En bui en een klap blijft mogelijk maar niet zo intensief als west of oost daarvan.
Ik denk dus van wel, er is naar mijn mening genoeg potentie, en tevens door het onstaan van het uitdiepende laagje boven frankrijk.
Hierdoor verwacht ik juist een opstuwing vanuit het zuidwesten, dus daar later het "slechtste" weer.
( leuke discussie )
| Gewijzigd: 5 juli 2012, 16:56 uur, door Jo Capelle
En mijn stukje hierboven, ik heb nog goede hoop !
Ook dat stukkie jah : -) zag hem wat later,ben erg beniewd
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik denk dus van wel, er is naar mijn mening genoeg potentie, en tevens door het onstaan van het uitdiepende laagje boven frankrijk.
Hierdoor verwacht ik juist een opstuwing vanuit het zuidwesten, dus daar later het "slechtste" weer.
( leuke discussie )Ik ga de trekrichting nog niet teveel in de gaten houden. Had ergens gelezen dat wat zou beginnen golven en blijven hangen?
Correct me if i'm wrong
Ik denk dus van wel,
Citaat van jo capelle ( leuke discussie ) inderdaad, de ingerdienten (twee personen die het niet met elkaar eens zijn) zijn aanwezig...
Nou ja, wat maakt het uit, als het maar niet het komende uur komt , ik wil wel de touretappe rustig kunnen volgen...
je met prioriteiten stellen nietwaar?
(Oja en de donderdag is nog steeds die ene dag van de week dat ik niks heb aan onweer, dat ik niet kan kijken, genieten of chasen)
( leuke discussie )Ik ga de trekrichting nog niet teveel in de gaten houden. Had ergens gelezen dat wat zou beginnen golven en blijven hangen?
Correct me if i'm wrong
Als ik boven Frankrijk kijk dan is er volgens mij al druk op het "systeem"richting het noord-oosten.
De kaarten geven ook aan dat het kantelt naar horizontaal en dan noordwaards trekt.
Blijft altijd lastig, maar heb goede hoop !
| Gewijzigd: 5 juli 2012, 17:05 uur, door Jo Capelle