Het "ergste" zal inderdaad voor het W zijn, maar als die grote zone boven midden-Frankrijk aantrekt, zouden wij ook nog wel eens wat kunnen krijgen.
Hoe zit het nou .... Dikke onweer !!!!!
maar niet in noordholland...
Iemand met verstand ????
kom die onweer nog richting noordholland / alkmaar
"Die" onweer gaat nergens naartoe.
"Dat" onweer misschien wel.
Het "ergste" zal inderdaad voor het W zijn, maar als die grote zone boven midden-Frankrijk aantrekt, zouden wij ook nog wel eens wat kunnen krijgen.
daar hoop ik ook op, nu liggen we precies in een zone dat gespaart blijft.
mmmhee hier nog niets
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Begrijp (nog) niet waarom er niets gebeurd hier, iemand een idee ?
** UPDATE ** (http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/)
Een MDT RISK is actueel actief voor het noordelijke deel van NL, aangaande de kansen op hagel van 2-4 cm (toppen > 10km).
Voor de zuidwestelijke regio van BE hou ik een reële kans aan op wateroverlast tgv overvloedige regen (orde 50 mm/6h). Mogelijks ga ik over naar een HIGH RISK later deze namiddag. Vermoedelijk is het aandeel van onweer minder belangrijk al is de pot.onstabiliteit significant en kan bij het mesolow de SR-heliciteit belangrijk zijn (embedded supercells)
** UPDATE **
Een MDT RISK is actueel actief voor het noordelijke deel van NL, aangaande de kansen op hagel van 2-4 cm (toppen > 10km).
Voor de zuidwestelijke regio van BE hou ik een reële kans aan op wateroverlast tgv overvloedige regen (orde 50 mm/6h). Mogelijks ga ik over naar een HIGH RISK later deze namiddag. Vermoedelijk is het aandeel van onweer minder belangrijk al is de pot.onstabiliteit significant en kan bij het mesolow de SR-heliciteit belangrijk zijn (embedded supercells)
| Gewijzigd: 5 juli 2012, 16:21 uur, door Jo Capelle
Johan op onweers-online