Het blauwe stuk dat hier over trekt doet niks kan ik U mededelen....
De Duitse buien groeien als kool (weer eens wat anders dan "exploderen") en gaan wellicht Oost-Drenthe, Oost-Groningen raken. Denk ik.
Ja vochtig is misschien niet de juiste benaming, maar benauwd is het wel. Jammer dat de buien gisteren net voorbij Breda trokken, ik weet hoe zo'n teleurstelling voelt Vandaag nieuwe kansen.
Moet wat worden als de buien straks zo traag gaan..
Heb er zin in
En er onstaat een pittig buitje richting flevoland op de radar zie ik.. | Gewijzigd: 5 juli 2012, 13:02 uur, door Stormpie
Ik heb al een sgezgd dat dat komt doordat de schaal verschillend is, ontaldingen die op meteox clusteren kunnen op buienradar wel een halve tot hele centimeter van elkaar liggen.
Er is echter nog iets, meteox geeft een beeld van de afgelopen 15 minuten, buienradar.nl van een periode van 5 minuten. Vandaar dat buien die bv vanuit Frankrijk komen er eerst heel spannend uitzien maar zodra ze op buienradar verschijnen een stuk minder spannend zijn. Dat heeft dan niks met `uitkakken` te maken.
Goed, even geen buie in Frankrijk als voorbeeld maar kijkt U eens naar Duitsland, dat lijkt een hele grote bui.
Pakken we buienradar van 1235, 40 en 45, dezelfde periode dus.
Die noordelijke bui is tamelijk indrukwekkend aan het worden maar dat deel ten zuiden daarvan is toch veel verspreider dan je op basis van meteox in 1 oogopslag zou denken
Vorige week waren er ook 2 waarschuwingen dacht ik?
Edit: berichten kan je samenvoegen
Vorige week was er volgens mij, net als de week daarvoor enkel een code oranje voor onweer. Kan hoor, ben het totaal niet meer zeker
Weet dat er recent wel zo een situatie is geweest dat het KMI 2 waarschuwingen tegelijk gaf.
Het waren er zelf drie. Waarschuwing voor wind, regen en onweer
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Vorige week waren er ook 2 waarschuwingen dacht ik?
Edit: berichten kan je samenvoegen
Vorige week was er volgens mij, net als de week daarvoor enkel een code oranje voor onweer. Kan hoor, ben het totaal niet meer zeker
Weet dat er recent wel zo een situatie is geweest dat het KMI 2 waarschuwingen tegelijk gaf.
Het waren er zelf drie. Waarschuwing voor wind, regen en onweer
Hmm. Vreemd dat ik mij dat dan niet herinner. Alzdinges zeker
Nuja, waarschuwingen betekenen an sich natuurlijk niet veel he, cfr vorige week.
Prachtige donkere lucht richting de Veluwe, HEERLIJK!
Dat onweer zit dus hier. Het is geen zwaar onweer, wat gerommel en nu ook wat grotere druppels regen. Heel weinig wind, dat is opvallend.
Trouwens bij mij ook 33mm regen. Van waar halen ze dit vandaan? het zou allemaal moeten vallen tussen 20 en 23u vanavond. De rest heb ik weggelaten.
| Gewijzigd: 5 juli 2012, 13:24 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1