Donderdag 5 juli 11uur
VOORWAARSCHUWING:
De verschillende weermodellen voorspellen zeer hoge neerslaghoeveelheden boven het westen van Vlaanderen. Deze hoeveelheden zullen plaatselijk voor wateroverlast zorgen. Zowel de neerslagvoorspellingen als de voorspelde impact op de waterlopen worden nauwlettend opgevolgd.
Bron: http://www.overstromingsvoorspeller.be/
Ze hebben wel hun kaartje nog niet ingekleurd
Vorige week waren er ook 2 waarschuwingen dacht ik?
Edit: berichten kan je samenvoegen | Gewijzigd: 5 juli 2012, 12:27 uur, door Sven
Vorige week was een misser maar deze keer is het misschien wel raak.
Level 1 voor een groot gebied waaronder de Benelux.
Central Europe
`The large warm air advection regime is expected to support intense thunderstorms today. Highest coverage is expected along a cold front across eastern France, the Benelux countries, and western Germany.`
Wat verder opvalt dat het KNMI een erg lange periode van onweer opgeeft in haar (gele) waarschuwingen.
10 uur of meer is best veel.
Dat laatste viel me ook al op...
Qua estofex: tussen de 5 en 15% kans op zwaar weer en 50% kans op ontladingen binnen 40km van een bepaald punt geeft nog genoeg ruimte voor een prachtige dag met veel zon en geen regen (en dan zitten ze er nog bovenop!), maar ik ben bang dat dat niet uit gaat komen.
Qua kansen, vanimddag min of mer lokale buien met onweer, vanavond regen waar ook onweer in kan zitten, of dat heige gaat worden weet ik niet, misschien een groter gebied omdat het buiengebied veel groter zal zijn maar of de intensiteit van het onweer heviger zal zijn dan in de buien vanmiddag, ik heb mijn vraagtekens
| Gewijzigd: 5 juli 2012, 12:30 uur, door jcroon
Edit: berichten kan je samenvoegen
Vorige week was er volgens mij, net als de week daarvoor enkel een code oranje voor onweer.
Edit: berichten kan je samenvoegen
Vorige week was er volgens mij, net als de week daarvoor enkel een code oranje voor onweer. Kan hoor, ben het totaal niet meer zeker
Weet dat er recent wel zo een situatie is geweest dat het KMI 2 waarschuwingen tegelijk gaf.
Het blauwe stuk dat hier over trekt doet niks kan ik U mededelen....
De Duitse buien groeien als kool (weer eens wat anders dan "exploderen") en gaan wellicht Oost-Drenthe, Oost-Groningen raken. Denk ik.