http://www.nu.nl/binnenland/2851774/kans-zware-onweersbuien.html
Citaat van NU.nl Kans op zware onweersbuien
AMSTERDAM – Meteorologen waarschuwen donderdag voor zware onweersbuien.
ik geloof er nu wel in,vies broeierig buiten,en erg vochtig. veel onweerskoppen,dus kan niet missen dit keer
Ik deel je enthousiasme niet echt helemaal. vorige week donderdag was 't hetzelfde scenario
en toen trok alles mooi de zee op met nog geen eens 1 spatje regen in Gouda.
Maar los daarvan blijf ik wel hoop houden dus ik hoop erop dat het ook hier losbarst.
Wanneer ongeveer kunnen de eerste buien worden verwacht? de meeste regen vn België naar
NL sterft allemaal uit namelijk.
Licht en lullig onweer : 2
Behoorlijk onweer: 1
Zwaar onweer: 1
http://www.nu.nl/binnenland/2851774/kans-zware-onweersbuien.html
Citaat van NU.nl Kans op zware onweersbuien
AMSTERDAM – Meteorologen waarschuwen donderdag voor zware onweersbuien.
ik geloof er nu wel in,vies broeierig buiten,en erg vochtig. veel onweerskoppen,dus kan niet missen dit keer
Dat denk ik ook hoor Thunderfreak, het kan niet missen vandaag.
Het zijn tenslotte echte meteorologen die waarschuwen voor zwaar onweer, en nu.nl zet het zelfs op de voorpagina en dan doen ze heus niet zomaar hoor.
"Het" gaat "straks" "helemaal los" "ploffen".
Lol ^^
Hopenlijk "kakt het niet in" dan....
Dat denk ik ook hoor Thunderfreak, het kan niet missen vandaag.
Het zijn tenslotte echte meteorologen die waarschuwen voor zwaar onweer, en nu.nl zet het zelfs op de voorpagina en dan doen ze heus niet zomaar hoor.
"Het" gaat "straks" "helemaal los" "ploffen".
Lol ^^
Hopenlijk "kakt het niet in" dan....
we zullen vast nog wel een "supercell"zien, in ieder geval las tekst op dit forum.
En Leftmovers en Rightmovers.
Hetgeen voor de buien die ons naderen zoveel wil betekenen als:
De bui wordt vanuit het midden zwakker en sterft uit zodat het lijkt alsof de bui zich splitst, gebeurt vaak bij benadering van plaatsen als Antwerpen...
De bui wordt vanuit het midden zwakker en sterft uit zodat het lijkt alsof de bui zich splitst, gebeurt vaak bij benadering van plaatsen als Antwerpen...
Jeetje, wauw! Het moet niet gekker worden! En hoe laat is dat vanaf de Mechelselaan het beste te zien?
Jeetje, wauw! Het moet niet gekker worden! En hoe laat is dat vanaf de Mechelselaan het beste te zien?
Geen idee, ik kom meestal niet verder dan de Verversrui..
Vorige week was een misser maar deze keer is het misschien wel raak.
Level 1 voor een groot gebied waaronder de Benelux.
Central Europe
`The large warm air advection regime is expected to support intense thunderstorms today. Highest coverage is expected along a cold front across eastern France, the Benelux countries, and western Germany.`
Wat verder opvalt dat het KNMI een erg lange periode van onweer opgeeft in haar (gele) waarschuwingen.
10 uur of meer is best veel.
http://www.onweer-online.nl/images/indices/indices_marknesse.png?1341482039
Zoals verwacht
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Zoals verwacht
True, hoop dat ze het volhouden tot hier, mocht hier niks ontstaan.