edit: net nadat ik dit bericht had gepost kijk ik achter me en zie daar opeens echt een zwarte lucht aan komen.. Daarom dat de zon plots weg!
Wel mooie zwarte lucht in het westen zeg!
en wie woont daar juist ja ik hahaa ..dus ga maar eens onder ogen zien dat het hier gewoon niet lukken wil .
. ...
MODELBEOORDELING:
Hir12 is op mesoschaal niveau afwijkend w.b. de drukvelden. Het bovengenoemde thermische laag is nu enkele hPa's dieper en de koers is westelijker dan in voorgaande run. Ook de neerslagvelden, wat voornamelijk te wijten is aan het convectieve karakter van de neerslag, wijken af. Nu berekent Hirlam de grootste activiteit boven België en Zuid-Engeland en krijgt Nederland donderdag te maken met buien in de buurt van de Theta-w tong voor het koufront uit. EC berekent vannacht al de neerslag, die sterk convectief van aard is, over het zuidwesten van het land aanwezig, terwijl die in Hirlam grotendeels verdwijnt.
NEERSLAG:
Vanavond met name in het zuidwesten een enkele onweersbuien. Elders is een enkele bui niet uitgesloten, onweerskansen zijn kleiner. Zekerheid in de neerslagverwachtingen voor morgen is niet groot doordat de berekeningen van de modellen elkaar tegenspreken, maar vooralsnog: Komende nacht blijft er voor het zuidwesten een kans op een bui, elders wordt het droog. Morgenochtend liggen de dynamisch gevormde buien ten zuiden van het land. Dit is in tegenstelling tot de vorige run die de buien over het zuidwesten en zuiden van ons land reeds berekende.(:HET BLIJFT OPPASSEN!!!) Elders ontstaan de buien door opwarming en dat zal dan later plaatsvinden, zo rond het middaguur. Dat kunnen forse buien worden met hoge onweerskansen. INDECS pakt fors uit mate kansen van 50-95%. Opvallend zijn ook de vrij hoge waardes op een conditionele kans van >50 ontladingen. Die liggen veelal tussen de 50-75%, op meer dan 100 ontladingen 30-50%, meer dan 200 op 15-39% (dit zijn weer vergelijkbare waarden met de vorige run). Morgen CAPE waardes > 2000 J/kg, lage CIN. Wel weinig schering en dus geringe organisatiegraad. Hagel is mogelijk en uiteraard kan er lokaal veel neerslag vallen in korte tijd.
Bron: KNMI | Gewijzigd: 4 juli 2012, 20:06 uur, door Bart Standaert
flitst anders nog best moet ik zeggen op afstand.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
De donder komt langzaam aan dichterbij en lekker zwaar ook
Flinke regen buien komen naar beneden, behoorlijk hard ook met harde windvlagen.....
De boeren zijn nog steeds happy met hun hagelkanonnen,.. grrrrrrrr
@Thunderfreak & bassmachine......
Opzeker dat het hier onweert !! | Gewijzigd: 4 juli 2012, 20:16 uur, door mrijkhals
@Thunderfreak & bassmachine......
Opzeker dat het hier onweert !!
jups,mooi uitzicht zo vanaf de dijk
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
en wie woont daar juist ja ik hahaa ..dus ga maar eens onder ogen zien dat het hier gewoon niet lukken wil .
. ... Da's vandaag anders een heel groot stukje noordoosten, zo ten oosten van Middelburg. en dan naar het noorden
DIRECT HIT !!!!!!!...... in de watertoren !!
Nice(H) toevallig geen camera erop gericht zeker?:P
Nope,..... zat op de bank en keek er naar...