Er zijn geen waarschuwingen voor de rest van het land. Hoe kan dat dan????
wellicht geen weer dat een waarschuwing waard is...
Donkere wolken hebben Middelburg bereikt.
Voorop vooral donderkoppen, geen rolwolk.
Geflits richting het zuidwesten. Donders in de verte.
Wind is gedraaid naar westzuidwest en waait met gemiddeld kracht 4-5.
Temperatuur is behoorlijk snel dalend. Nu 22.6 graden.
Ziet er in ieder geval veel belovend uit.
Nu tijdens het schrijven een donder die duidelijk dichterbij is.
dan heb je dikke mazzel! de rest van nederland gewoon zonnig en heet weer
dan heb je dikke mazzel! de rest van nederland gewoon zonnig en heet weer Hopen voor jullie dat het afkoeld, hier bijna 30 graden, veel zon en ,nog het ergste, bijna geen wind....Vriendin die besloot maar om verf te gaan branden....;-)
Keek net even op weerstation Mechelen, die zat al tegen 600 ontladingen aan...
| Gewijzigd: 4 juli 2012, 18:57 uur, door vinny
Behoorlijke plens regen met onweer.
Onweer lijkt zich net ten westen van Middelburg te bevinden.
Redelijke knallers, maar net te ver weg om het echt hard te laten gaan.
Geen hagel.
Wind: 5-6 uit Westzuidwest.
Temperatuur: 18.2 graden.
Dit is een mooie cam op het puntje van Walcheren bij Westkapelle.
Dat zit er nu midden in.
http://www.westkaap.nl/nl/webcamshaha ziet er hier wel anders uit
edit: net nadat ik dit bericht had gepost kijk ik achter me en zie daar opeens echt een zwarte lucht aan komen.. | Gewijzigd: 4 juli 2012, 19:13 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Goes;
De hagelkanonnen zijn volop bezig en de wind word mer vlagen steeds harder.
Net snel de partytent met een touw vastgezet aan de hardhouten tafel er onder...... als ie maar blijft staan... man wat een rukwinden...
19:24;
vollebak regen..... | Gewijzigd: 4 juli 2012, 19:22 uur, door mrijkhals
woensdag 4 juli 2012
Aan de voorzijde van een naderende trog met interne ULL wordt warme lucht over de Benelux gevoerd. Vooral bij short wave troggen aan de voorzijde worden onweders getriggerd, actueel over westelijk BE vooral, later wat verder NE. Morgen DO stagneert het ULL verder over W-FR en kantelt waardoor het een karakter krijgt van een negative tilted trough met toenemende shear en hoogtewind over het gebied met onstabiliteit voor het KF uit. Doordat de trog weinig opschuift, schuift ook het KF weinig op en de modellen voorzien tussen morgenmiddag en vrijdagmiddag lokaal vele 10tallen mm regen, deels convectief, deels dynamisch geforceerd.
Door de toenemende diepe shear is organisatie van buienclusters in mijn ogen goed mogelijk, vooral overdag bij een CAPE rond 1000 J/kg. Lokaal kan in 24 uur zo'n 40-50 mm vallen op regionale schaal, wat uiteraard voor problemen kan zorgen. Dit heeft deels ook te maken dat de Benelux binnen de prefrontale vore terecht komt met daarin mogelijks enkele uitdiepende laagjes waarbij neerslagmaxima maar traag bewegen.
Lokaal zijn windstoten mogelijk door de wat aanspannende hoogtewind maar grote problemen verwacht ik niet op dat punt. Kanttekening is dat de heliciteit lokaal misschien voldoende kan zijn voor een lokale supercell gezien de onduidelijke locaties van de mesolows en de niet verwaarloosbare achtergrondshear (ook directioneel met een NW grondstroming en een sterke SE hoogtewind (in de onderste lagen een SRH rond 100-150 m²/s²). Daarom lokaal wat hagel van 2-4 cm niet uitsluiten.
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.co.at/ | Gewijzigd: 4 juli 2012, 19:23 uur, door Bart Standaert
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
gelukkig is dit nederland
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Mijn camera hangt om mijn nek dus ik ben er klaar voor, laat maar komen dat onweer!