Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
als het ook degelijk splits schuift het midden hier over. zonder regen en onweer dus : ) maarja we zien wel
| Gewijzigd: 4 juli 2012, 17:04 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Mischien met de windrichting te maken??.... Weet het zelf eigenlijk niet.
"Provincie Zuid-Holland Uitgifte: 04/07/2012 16:23 uur LT
Type weerfenomeen Type waarschuwing Tijd van optreden
Onweer Kans op een onweersbui Geldig: woensdag 04 juli 2012 vanaf ca 16 uur gedurende ca 6 uur
Er komen onweersbuien voor die gepaard kunnen gaan met hagel. Geldig: donderdag 05 juli 2012 vanaf ca 03 uur gedurende ca 21 uur"
Er is tussen 22:00 en 2:00 geen kans op onweer en verder wel ?? | Gewijzigd: 4 juli 2012, 17:14 uur, door Bronk
"Ik denk dat het toch wat mee gaat vallen.
Ik heb een onderbuik gevoel dat de lijn de energie gaat wegtrekken elders, en bij ons aangekomen geen energie meer heeft ,op naar morgen ??
De combinatie ziet er uit als nadelig .....toch?
Correct me if i'm wrong.
"je ziet nu dat er om de lijn niets meer actief is....
Iemand enig idee waarom mijn verhaal vaak klopt... ( geeft voor vele weer meer duidelijkheid).
Het ziet er niet uit als joepie de poepie!
dinsdag 3 juli 2012
Aan de voorzijde van een naderende hoogtetrog/afgesnoerd ULL wordt relatief zachte lucht aangevoerd uit het zuiden. Evenwel wordt de luchtmassa steeds onstabieler bij nadering van de trog en op WO wordt in de namiddag een latente onstabiliteit voorzien rond 1000 j/kg over de westelijke regio's. Door zwakke PVA aan de voorzijde van de trog waarschijnlijk onweer getriggerd in de westelijke/zuidwestelijke regio's met toppen vlot voorbij 7km. Door de niet al te sterke stroming kan dat lokaal voor wateroverlast zorgen doch meer dan dat verwacht ik niet. De shear is zwak en de dynamic forcing eveneens.
| Gewijzigd: 4 juli 2012, 17:21 uur, door Jo Capelle
dinsdag 3 juli 2012
Aan de voorzijde van een naderende hoogtetrog/afgesnoerd ULL wordt relatief zachte lucht aangevoerd uit het zuiden. Evenwel wordt de luchtmassa steeds onstabieler bij nadering van de trog en op WO wordt in de namiddag een latente onstabiliteit voorzien rond 1000 j/kg over de westelijke regio's. Door zwakke PVA aan de voorzijde van de trog waarschijnlijk onweer getriggerd in de westelijke/zuidwestelijke regio's met toppen vlot voorbij 7km. Door de niet al te sterke stroming kan dat lokaal voor wateroverlast zorgen doch meer dan dat verwacht ik niet. De shear is zwak en de dynamic forcing eveneens.
het weer doet wat ie zelf wil,stukje tekst zegt mij daarom helemaal niks. vaak genoeg dingen gezien terwijl vele negatief schreven,evenals de zuurpruimen hier in dit topic. | Gewijzigd: 4 juli 2012, 17:25 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
"Ik denk dat het toch wat mee gaat vallen.
Ik heb een onderbuik gevoel dat de lijn de energie gaat wegtrekken elders, en bij ons aangekomen geen energie meer heeft ,op naar morgen ??
De combinatie ziet er uit als nadelig .....toch?
Correct me if i'm wrong.
"je ziet nu dat er om de lijn niets meer actief is....
Iemand enig idee waarom mijn verhaal vaak klopt... ( geeft voor vele weer meer duidelijkheid).
Ik vind het toch beter dan niks. Niet zoals vorige donderdag toen het zogezegd ging onweren. En trouwens het is nog wel een paar uur voor het hier is, men moet tevreden zijn met wat men krijgt hé. Vandaag een onweerkans voor de westelijke landshelft van België. Ik zie dat er onweer op me afkomt en ik verwacht er ook niet veel meer van. Gewoon omdat het plaatselijk is en niet voor heel centraal europa.... En ja morgen meer kansen maar vandaag moet je pas afschrijven als het eenmaal voorbij is.
dinsdag 3 juli 2012
het weer doet wat ie zelf wil,stukje tekst zegt mij daarom helemaal niks. vaak genoeg dingen gezien terwijl vele negatief schreven,evenals de zuurpruimen hier in dit topic.
Het is niet negatief bedoeld, inzichtelijk geef ik mijn mening.
Dit is gebaseerd op ervaring, en als ik nu naar gisteren kijk (toch en flinke bui hier) zeg ik dat het nu (nog) niet veel word.
Nachtwerk misschien, maar verder zeg ik nee.
De basering is dus puur op ervaring.
Geef voor morgen de beste kansen en dan alles behalve zw nederland. | Gewijzigd: 4 juli 2012, 17:34 uur, door Jo Capelle