http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%95%E3%82%A1%E3%82%A4%E3%83%AB:Altocumulus_lacunosus.JPG | Gewijzigd: 4 juli 2012, 15:48 uur, door Robert96
Is nogal verspreid, kijk maar eens op de nederlandse buienradar, daar staat praktisch de hele noordelijke punt al op (parallel aan dat stuk Franse kust dat Noord-Zuid loopt). Vanwege het schaalverschil liggen ontladingen die op de EU kaart lijken te clusteren op de NL buienradar bliksemkaart al gauw een halve tot een hele cm uit elkaar.
Is nogal verspreid, kijk maar eens op de nederlandse buienradar, daar staat praktisch de hele noordelijke punt al op (parallel aan dat stuk Franse kust dat Noord-Zuid loopt). Vanwege het schaalverschil liggen ontladingen die op de EU kaart lijken te clusteren op de NL buienradar bliksemkaart al gauw een halve tot een hele cm uit elkaar.Was eigenlijk gewoon aan het kijken op de neerslagradar (ga er gewoon van uit dat er onweer op zit )
Maar bedankt voor die opmerking, heel nuttig!
Hier mooie wolken die toch wat aan het opbollen zijn.
Is nogal verspreid, kijk maar eens op de nederlandse buienradar, daar staat praktisch de hele noordelijke punt al op (parallel aan dat stuk Franse kust dat Noord-Zuid loopt). Vanwege het schaalverschil liggen ontladingen die op de EU kaart lijken te clusteren op de NL buienradar bliksemkaart al gauw een halve tot een hele cm uit elkaar.
NL radar pikt niet alles op in BE en FR.
Gisteren in de avond hier ook nog een flinke pittige regenbui.
En het lijtje hieronder destabiliseerd de lucht alleen maar.
Correct me if i'm wrong !
| Gewijzigd: 4 juli 2012, 16:06 uur, door Jo Capelle
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
NL radar pikt niet alles op in BE en FR.
Dat klopt wel maar ook op bilds.de is het allemaal (nog) geen spektakel... lijkt allemaal op "gewoon"onweer dat niet veel anders doet dan ons wederom in een koude periode te storten.
| Gewijzigd: 4 juli 2012, 16:17 uur, door jcroon
Naar mijn idee gaat de cape nog iets stijgen momenteel, dus ziet dan toch best gunstig uit. (voor ons , zuid-holland dan)?
Ik heb een onderbuik gevoel dat de lijn de energie gaat wegtrekken elders, en bij ons aangekomen geen energie meer heeft ,op naar morgen ??
De combinatie ziet er uit als nadelig .....toch?
Correct me if i'm wrong.
rest van het westen zullen komen, maar er ook voor later een deel in zit voor Eindhoven en Venlo misschien?
De buienlijn lijkt namelijk recht op ons af te komen, dus ik hoop niet dat die vlak vor de grens nog inkakt
rest van het westen zullen komen, maar er ook voor later een deel in zit voor Eindhoven en Venlo misschien?
De buienlijn lijkt namelijk recht op ons af te komen, dus ik hoop niet dat die vlak vor de grens nog inkakt Ik denk dat er niet veel in te kakken valt, lijkt nu nog wel mee te vallen.