Jawel hoor, het houdt wel over, maar het houdt niet op! Het land wordt al weken gegeseld, het volk is in de greep van de Weergoden, waarschuwingen schieten als paddenstoelen uit de grond, het wordt mij teveel, het geknetter en gedonder komt mij mijn neus uit, ik kan er niet meer tegen, ik ga oordopjes halen.....
Alle gekheid op een stokje: Er is de komende dagen een gemiddelde kans op een voor deze tijd van het jaar gebruikelijke onweersbui.
Jawel hoor, het houdt wel over, maar het houdt niet op! Het land wordt al weken gegeseld, het volk is in de greep van de Weergoden, waarschuwingen schieten als paddenstoelen uit de grond, het wordt mij teveel, het geknetter en gedonder komt mij mijn neus uit, ik kan er niet meer tegen, ik ga oordopjes halen.....
Alle gekheid op een stokje: Er is de komende dagen een gemiddelde kans op een voor deze tijd van het jaar gebruikelijke onweersbui.
Alleen de voor deze tijd van het jaar gebruikelijke periodes van "zomerse dagen" (tussen de 25 en 30 graden) , laat staan de lekkere tropendagen blijven uit, het is niet eerlijk.
| Gewijzigd: 3 juli 2012, 10:03 uur, door jcroon
Maar we dwalen af, dit is een onweerskansenonderwerp, en die kansen zijn zoals Frans Amsterdam het schetst.
dussssss mogen wij hier in friesland blij zijn met 20 graden ...jeej..-.-,
Joh... Niet zo negatief .. Tis hier nu al 23.2...en morgen wordt t nog wat warmer. Ze zitten qua temps er wel steeds naast valt me op. T ruikt naar zomer buiten ( gemaaid gras)... Maar we dwalen idd af... Nu het onweer nog!
Morgen, woensdag, wordt het zwoel en warm met vrij hevige onweersbuien vanaf het westen van het land. In het oosten blijft het nog lang droog. De temperaturen halen waarden tot 26 graden.
ik hoop dat dat waar is van die vrij hevige onweersbuien. en dat ze over heel het land schuiven. zou leuk zijn : )
Maar we dwalen af, dit is een onweerskansenonderwerp, en die kansen zijn zoals Frans Amsterdam het schetst.
Jongens,
Maak je niet al te druk!
Gemiddeld 15 daagse ziet er erg goed uit!
Voor oost nederland voorzie ik een lange periode met waarden van 25 of meer!
Houd Moed!
komt Goed!
Maar we dwalen af, dit is een onweerskansenonderwerp, en die kansen zijn zoals Frans Amsterdam het schetst.Jongens,
Maak je niet al te druk!
Gemiddeld 15 daagse ziet er erg goed uit!
Voor oost nederland voorzie ik een lange periode met waarden van 25 of meer!
Houd Moed!
komt Goed!
Raar, die +25 graden zie ik niet echt in de pluim. Eventjes offtopic de pluim hier plaatsen.
Nu back on Topic. Temperatuursverwachtingen kunnen worden verder gezet in het zomertopic
Maar daar hebben ze ook de laagste Cape en Lifed Index?
Maak niet uit,hier buien elders weinig buien daarom,en dan maken die waardes okk weinig ook. Oosten prima waardes alleen zal het er meest droog blijven,dus heb je weinig aan waardes ook verder
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
NEERSLAG:
nabij de occlusie, boven de Noordzee nog regen of motregen. Boven land komt het met name in het zuidwesten mogelijk nog tot een bui. Hirlam en Harmonie geven daar een signaal voor. Onweerskansen zijn niet groot. KOUW komt nog net niet tot 30% in het zuidwesten. Harmonie komt met enkele ontladingen boven België en net het zuidwesten van ons land. Op langstrekken van het warmtefront geeft Hirlam een licht signaal. Mogelijk dat er dan uit de middelbare bewolking lokaal lichte waargenomen zal worden. Lijkt allemaal bijzonder weinig om het lijf te hebben. Noemenswaardiger is de buienkans van morgenmiddag. Progtemps worden behoorlijk onstabiel en Hirlam laat ook een paar buien ontstaan. Onweerskansen zijn morgen beduiden hoger. INDECS komt met waardes rond de 50-60% boven de westelijke helft. Wat daarbij opvalt is dat de conditionele kans op >50 ontladingen rond de 40-50% ligt.
Bron: KNMI | Gewijzigd: 3 juli 2012, 13:34 uur, door Bart Standaert
Hahahaha , zouden de weerkundigen de DONDERdag al te letterlijk nemen ?
Hier in het westen twee donderdagen terug, matige regenbui en één flits
Vorige donderdag bewolkt en droog
en morgen ? Mm lekker zonnetje en licht bewolkt ? | Gewijzigd: 3 juli 2012, 15:01 uur, door sneeuwschuiver
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Hier ten Oosten van Deurne zitten er dreigende wolken, zie dat er op buienradar een klein beetje neerslag wordt geregistreerd.