NEERSLAG:
De zwaardere convectieve neerslag voor vanmiddag behorend bij de genoemde golf lijkt in alle modellen consistent net ten zuidoosten van ons land via de Ardennen naar het Ruhrgebied te lopen. Verder lijkt het neerslagsignaal vandaag van Hirlam wat overdreven, Hir produceert nogal wat lichte neerslag gedurende de dag. Progtemps leren dat dit uit middelbaar en hoog moet komen. Het is wel opmerkelijk dat ook EC dit gedrag vertoont. Waarschijnlijk zijn het wat buienrestanten van hetgeen actueel boven N-Frankrijk zit. Zaterdag verloopt overwegend droog, mogelijk later bij de occlusie in het westen wat lichte regen.
zou het kunnen dat de twee lijnen 1 boven het kanaal in engeland en 1 boven midden frankrijk tot en met limburg als een ritssluiting gaan sluiten met buien er op,
ik heb zoiets hier eerder voorbij zien komen maar hoe het nou heet......
Mensen, geniet nog van het mooie weer. Je weet nooit wat de zomer nog kan brengen met qua weer.
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Mensen, geniet nog van het mooie weer. Je weet nooit wat de zomer nog kan brengen met qua weer.
welk mooi weer? Ik liep net buiten, het regende en het is vies benauwd.... Tis grijs vies weer, niks zon
welk mooi weer? Ik liep net buiten, het regende en het is vies benauwd.... Tis grijs vies weer, niks zon
ja, 1 dagje is het hier goed geweest nu is het koud buite, grijs en nat.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Rond half 3...kwart voor 3 hier In Epe vette inslag gehad...veel schade aan electrische apparatuur..
| Gewijzigd: 29 juni 2012, 15:44 uur, door Bronk
als ik zeg het is weer een storm in een glas KNMI water hek um ook (terwijl ander post in de zelfde strekking wel blijven staan)
zucht
maar buiten dat groetjes uit zweterig STADSKANAAL
PS
vanmorgen was er boven stadskanaal/musselkanaal rond een uur of 1030 uitstulpingen te zien ( ja die mama dingen achtig )
kon geen foto's maken was druk met rangeeren heeft iemand dat uit die regio het wel op foto vast gelegd??
als ik zeg het is weer een storm in een glas KNMI water hek um ook (terwijl ander post in de zelfde strekking wel blijven staan)
zucht
maar buiten dat groetjes uit zweterig STADSKANAAL
PS
vanmorgen was er boven stadskanaal/musselkanaal rond een uur of 1030 uitstulpingen te zien ( ja die mama dingen achtig )
kon geen foto's maken was druk met rangeeren heeft iemand dat uit die regio het wel op foto vast gelegd??
Echt geen flauw idee waar je het over hebt... Beetje punten en komma's gebruiken zou al een hoop schelen
Bedoel je dit?
Ik snap er echt serieus geen bal van. Ik word ( net zoals mijn vorige post over ...geen idee waar je het in die post over had..)
als ik zeg: "Het is weer een storm in een glas KNMI water" .... wat gebeurd er dan? (terwijl ander post in de zelfde strekking wel blijven staan) <- hieruit maak ik op dat het om verwijderde posts gaat..
Zucht...
Maar buiten dat, groetjes uit zweterig Stadskanaal
P.S.
Vanmorgen waren er boven Stadskanaal/Musselkanaal, rond 10:30u uitstulpingen te zien ( ja die mama-achtige dingen). (Mammatus)
Ik kon geen foto's maken, omdat ik druk was met rangeren. Heeft iemand uit die regio het wel op foto vast gelegd?? | Gewijzigd: 29 juni 2012, 15:49 uur, door snoffelgaai
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Op het koufront ontwikkelden zich in de nacht nog wel enkele ‘spontane’ onweersbuien. Kort voor 2 uur kreeg Harderwijk daarmee te maken. Sander Borkent meldde: “"Onweer blijft uit," zo was te lezen op nu.nl om omstreeks 01:52 uur. Geheel onverwacht en tot mijn stomme verbazing, ik zat op dat moment TV te kijken, werd ik opgeschrikt door een enorme onweersknal (bliksem bijna gelijk met de donder, er zat nog geen seconde tussen) waarbij het nog niet eens regende. De temperatuur bedroeg zo'n 22 graden. Daarna volgden nog 3 harde donderslagen en heeft het ongeveer een minuut hard geregend. Zo onverwacht als het kwam verdween het ook weer. Heel vreemd.” In Oldebroek viel 9 mm.
In het Groningse Hornhuizen trof tijdens de vroege ochtend de bliksem een boerderij.
Bron Jan Visser weer
In het Groningse Hornhuizen trof tijdens de vroege ochtend de bliksem een boerderij.
Ja we wonen niet zo gek ver hier vandaan. Zelfs onze manschappen van de brandweer kazerne in ons dorp waren uit gerukt.
Heb niet veel meegekregen wel veel gerommel afgelopen nacht (rond 3 uur)
http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/19279/boerderijbrand-na-bliksem-inslag-bij-hornhuizen-video.html
Bert