Er zijn er nu velen die zegggen dat het zo gek is dat KNMI en KMI en meteoconsult en estofex en.. en... nou ja nog veel meer er naast zaten met hun voorspellingen....
Willen velen van die velen niet vergeten dat ze op grond van kaarten en gegeven alhier gepubliceerd zelf ook dezelfde verachtingen hebben gekregen? Wellicht ook wat beinvloed door de officiele instanties maar dan moet je niet achteraf gaan klagen, dat heb je zelf gedaan.
KNMI, een hele gewone gele waarschuwing, niks aan het handje,
KMI sorry even niet gevolgd,
Estofex, tja we zaten in level2 maar kennelijk in de 85% kans dat er niks (= geen "severe weather") zou gebeuren en die andere 50% kans dat er geen ontladingen binnen 40km zijn,
NWC met geel, als je goed leest wat er nodig is voor geel bij NWC san is dat niet zo heel veel dus da's ook verklaarbaar.
Karim severeweatherblogspot zat er het beste bovenop met slechts een moderate risk voor severe weather (wat lager dan de level2 van estofex), verhelderende beschrijving van een nuchterheid die wij Nederlanders niet bij onze zuiderburen aanwezig achten en die wat meer mensen zich (hier) zouden moeten toe eigenen.
Kortom er is uiteindelijk niks gebeurd maar er had wat kunnen gebeuren, de "officiele instanties" en Bart zaten er achteraf gezien, na een nachtje slapen, met hier en daar een nuanceverschil gewoon goed bij, niet 100% maar wel een dikke dikke voldoende
---KNIP---
dikke dikke voldoende
Het zijn ook geen weersvoorspellingen, maar verwachtingen...
"er is onweer mogelijk" zegt al genoeg... het zou kunnen, maar het is niet zeker.
zo zit je er dus ook nooit naast...
...maar volgende keer als er noodweer verwacht wordt, zet ik mijn BBQ buiten | Gewijzigd: 29 juni 2012, 09:09 uur, door Pgs3000
...maar volgende keer als er noodweer verwacht wordt, zet ik mijn BBQ buiten
maarrehhh, durft na gisteravond niemand meer iets te zeggen? ook niet als het een objectieve waarneming is?
Nou vooruit, ik dan maar...
Er zijn een paar intladingen aan de Frans-Belgsche grens.
| Gewijzigd: 29 juni 2012, 09:15 uur, door jcroon
Onweer is er zeker geweest, vannacht een paar flinke klappen. Dat is wel veel minder dan er door veel serieuze weerinstituten en weeramateurs werd verwacht. Dat is een risico met onweer, het is plaatselijk en op de ene plek kan het onweren en op een andere plek een paar kilometer verder gebeurt er niets. Het is alleen niet te hopen dat gele weerwaarschuwingen van het KNMI degraderen tot "dan komt er toch niets" want dat gaat de kracht van dit soort waarschuwingen de mist in.
als ik kijk naar de weerradars dan denk ik dat het oosten van NL nog net een beetje regen/onweer krijgt. In dld gaat het zo te zien spoken!
| Gewijzigd: 29 juni 2012, 10:39 uur, door kris