Het enige gedonder wat ik nu hoor in de verte is het TT Festival wat bezig is.
Verder denk ik dat het een plakkerige nacht wordt.
Ook niet normaal, volgens het KNMI was het nog zomers warm in een groot
deel van Zuid Nederland om 22:20.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
oke, maar geen km's....
het is toch wat, estofex level 2 en severe weather blogspot Mid level heel het land.
HELDER.... Soms weet niemand het....
ps. ik had eerlijk gezegd ook wat meer verwacht.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Citaat van Ries Ik heb het vermoeden dat het koufront NL (nog) niet heeft bereikt, de temp is nog steeds heel hoog en langs de Franse kust hangt mist op zee wat vaak gebeurd rond een warmte front en voor een kou front uit, maar zelden achter een koufront, dus of het koufront moet nog gaan ontwikkelen, of er komt geen koufront meer... Aangezien er niet een duidelijke lijn op de laatste sat is te zien en ook niet op de buienradar ga ik uit van het laatste. Dat geeft nog wel een hele kleine kans op lokaal warmte onweer omdat de lucht nog wel vrij onstabiel is. En lokaal is lokaal heb geen idee waar het zou kunnen gebeuren. Tja, dan is het morgen misschien zelfs ook nog lekker warm, en zaterdag, en zondag.... en... en.. Joepiee, eindelijk eens een paar dagen achter elkaar lekker!!!
En dan warmt alles nog beter op....
Citaat van Jo Capelle oke, maar geen km's....
het is toch wat, estofex level 2 en severe weather blogspot Mid level heel het land.
HELDER.... Soms weet niemand het....Karims Mid-level was vrij behoudend in vergelijking met het estofex verhaal en eigenlijk , als je zijn stukje goed leest besef je dat wat we tot nu toe gehad hebben heel goed in zijn verhaal past. "Moderate"risk omdat er wat zou kunnen gebeuren en gelet op alle waardes kon het zo zijn dat het ook echt "waarschuwingswaardig" zou zijn, maar evengoed lees je tussen de regels door dat er weinig of niks zou kunnen gebeuren.
Misschien dat we voor velen hier beter een "weerwaarschuwingssysteem" kunnen beginnen dat de kans geeft dat er niks gaat gebeuren...