Ik geloof dat de meeste hier gewoon realistisch zijn en gewoon hun conclusies trekken op basis van wat er te zien is op de radar en wat de weerdiensten zeggen. Er is geen enkele weerdienst die het nu nog over zwaar onweer heeft ofwel onweer op grote schaal. En op dit moment is er ook niets wat er op wijst dat het wel zo is.
Ik geloof dat de meeste hier gewoon realistisch zijn en gewoon hun conclusies trekken op basis van wat er te zien is op de radar en wat de weerdiensten zeggen. Er is geen enkele weerdienst die het nu nog over zwaar onweer heeft ofwel onweer op grote schaal. En op dit moment is er ook niets wat er op wijst dat het wel zo is. Het gaat vooral over de manier waarop sommigen het zeggen. Persoonlijk verwacht ik plaatselijk wel nog iets maar niet veel.
Maar sommigen zouden zich beter naar het klaagtopic begeven...
Ik geloof dat de meeste hier gewoon realistisch zijn en gewoon hun conclusies trekken op basis van wat er te zien is op de radar en wat de weerdiensten zeggen. Er is geen enkele weerdienst die het nu nog over zwaar onweer heeft ofwel onweer op grote schaal. En op dit moment is er ook niets wat er op wijst dat het wel zo is.
er is nog hoop,het koufront is nog niet voorbij
Inderdaad! Mocht er nog onweer komen tot middernacht dan zouden die nu moeten onstaan, en daar geloof ik echter ook niet meer in. Jammer
Ik vind het knap dat mensen de kans op onweer al op verkeken beschouwen als de waarschuwing nog moet beginnen!
Code "geel" geldt hier in Gelderland van 21:00-02:00.
Het is nu net 21:00.
Ik weet wel dat het KNMI niet bepaald goed is in het afgeven van weerwaarschuwingen.
Eerst stond er voor vandaag dat het eind van de middag, begin van de avond zou gaan onweren.
Dit is later opgeschoven naar 20:00 en daarna na 21:00.
"Opschuifweer" kennen we wel vaker van het KNMI.
Toch is het gevaar nog niet geweken omdat de temperaturen nog onveranderd hoog zijn en het koufront er nog niet is.
Nog even afwachten dus.
*Edit Debbieke: quote ff voor je goed gezet *
| Gewijzigd: 28 juni 2012, 21:06 uur, door Debbieke
Onterecht voeding voor dit forum Bart of krijg je toch nog gelijk denk je ?
Terecht.
Niemand heeft gezegd dat het onweer om 20:00 vanavond al voorbij zou zijn.
Het punt is dat veel mensen (erg) ongeduldig zijn en zich blind staren op de buienradar.
Ze denken dat als er op de buienradar niets te zien is er ook niets meer komt.
Dat is dus niet zo.
Voor de rest merk je ook aan de onverminderd hoge temperaturen (rond 25C) vanavond dat er nog weinig veranderd is.
Het is nog steeds erg warm en het koufront is er nog niet.
Onterecht voeding voor dit forum Bart of krijg je toch nog gelijk denk je ? Beste,
Je mag Bart absoluut niets verwijten, niemand kan het weer met zekerheid voorspellen. Bart kan enkel parameters, kaarten en indicaties interpreteren, en deze interpretaties waren zeker niet foutief. Trekrichtingen van onweershaarden zijn jammer genoeg NIET volledig voorspelbaar. Het prachtige aan onweer is het eigenwijs karakter en de onverwachtse wendingen, daarom heeft men daar ook zo'n prachtige naam als 'onweershaard' aan gegeven. Moest onweer zo voorspelbaar zijn, dan zou het me nog amper interesseren =).
Hierbij nog een kaartje van de onweerskern boven N-Frankrijk, eentje om je vingers van af te likken
Anderen gaan verwijten dat er geen onweer is kan niet op dit forum. Moeder natuur doet nog steeds wat ze zelf wil en daar kan niets of niemand iets aan gaan veranderen.
Onweersdagen: 0
Onterecht voeding voor dit forum Bart of krijg je toch nog gelijk denk je ? Beste,
Je mag Bart absoluut niets verwijten, niemand kan het weer met zekerheid voorspellen. Bart kan enkel parameters, kaarten en indicaties interpreteren, en deze interpretaties waren zeker niet foutief. Trekrichtingen van onweershaarden zijn jammer genoeg NIET volledig voorspelbaar. Het prachtige aan onweer is het eigenwijs karakter en de onverwachtse wendingen, daarom heeft men daar ook zo'n prachtige naam als 'onweershaard' aan gegeven. Moest onweer zo voorspelbaar zijn, dan zou het me nog amper interesseren =).
Hierbij nog een kaartje van de onweerskern boven N-Frankrijk, eentje om je vingers van af te likken
Zo bedoel ik het ook niet. Ik verwijt hem niets. En nee ik staar me niet blind op de buienradar, alleen was het om 19.00 al duidelijk dat de "le havre onweershaard" belgie amper zou aandoen, laat staan Nederland.
Met het weerbericht doelt Bart dus inderdaad op het koufront wat nog moet komen, maar het viel mij dus op dat alle weerdiensten hier weinig betekenis aan geven en dat is toch ook niet zomaar of wel?
let wel: Ik waardeer deze site enorm, zeker het onweerkansen forum, maar het weerbericht van 19.00 staat haaks op wat de rest van weerdiensten denken, op zijn minst op vallend toch of mag dat niet gezegd worden?
| Gewijzigd: 28 juni 2012, 21:30 uur, door Debbieke