Edit Bronk: Gaarne bronvermelding erbij zetten dat wil ik ook weten
Geen bron ? dan graag verwijderen (bronk).Mijn excuses voor de late reactie.
Ik kan geen bron vermelden omdat deze beelden van mijn eigen bliksemdetectie-apparatuur komen en vervolgens op computer worden weergegeven en bijgehouden. Deze data worden permanent doorgestuurd naar diverse analyse-stations, oa Blitzortung.org waar je live de ontladingen kan volgen, weliswaar niet zo nauwkeurig als deze beelden. Indien je meer info wil, laat het me weten.
| Gewijzigd: 28 juni 2012, 19:56 uur, door Bronk
Mooie lichtshow voor midden Nederland. Mwaaaaahhhhhhhh,.... moet het voor zeeland nog zien gebeuren !
We hebben al een paar hele mooie onweersdagen gehad dit jaar....
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
inderdaad die buien zuidwest van parijs gaan nog exploderen
Alleen de trekrichting is Oost | Gewijzigd: 28 juni 2012, 20:13 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik kan geen bron vermelden omdat deze beelden van mijn eigen bliksemdetectie-apparatuur komen en vervolgens op computer worden weergegeven en bijgehouden. Deze data worden permanent doorgestuurd naar diverse analyse-stations, oa Blitzortung.org waar je live de ontladingen kan volgen, weliswaar niet zo nauwkeurig als deze beelden. Indien je meer info wil, laat het me weten. Geen probleem gaarne deze discussie verwijderen...
noordoost,de buien in het zuiden van belgie trekken oost,maar dat is een right mover | Gewijzigd: 28 juni 2012, 20:14 uur, door Marga
Genoeg voor een flinke partij bliksems...
Onweer dagen: 20 juni
Arcus/rolwolkdagen: 12 April - 8 Mei
Hagel dagen: 12 April
Funnel clouds/windhoosdagen: 0
noordoost,de buien in het zuiden van belgie trekken oost,maar dat is een right mover
Alles zal meer Oostenlijk tot Oostenlijk gaan volgen,wind is er Zuid-west tot West dus wat er nu te zien is zal ons nooit bereiken,heel misschien Limburg . | Gewijzigd: 28 juni 2012, 20:15 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik kan geen bron vermelden omdat deze beelden van mijn eigen bliksemdetectie-apparatuur komen en vervolgens op computer worden weergegeven en bijgehouden. Deze data worden permanent doorgestuurd naar diverse analyse-stations, oa Blitzortung.org waar je live de ontladingen kan volgen, weliswaar niet zo nauwkeurig als deze beelden. Indien je meer info wil, laat het me weten. kost die apparaat niet 250 euro
en welke nummer heeft je bliksem station daar
| Gewijzigd: 28 juni 2012, 20:09 uur, door ron12
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Wedde van wel? KNMI heeft nog een onweerswaarschuwing voor geheel Nederland.
KNMI waarschuwt alleen voor onweer als ze er zeker van zijn dat het gaat komen.
Netjes, snel opgemerkt en bedankt voor het delen!
Ik ga de radar volgen
Citaat van thunderstorms_4ever, donderdag 28 juni 2012, 20:07 uur Buien komen nog. Alleen zal het vannacht zijn. Eigenlijk veel beter dan overdag vindt ik
Dan zie je tenminste wat.
Berichten samengevoegd door Marga | Gewijzigd: 28 juni 2012, 20:17 uur, door Marga