Maar dat is ook overal gezegd, dus mag geen verrassing zijn.
Wat ik me wel afvraag is dit een voorloper of is dit het koufront al ????
Gewoon moed houden. Zat meegemaakt de laatste jaren en vooral dit jaar al. Zou niet weten waarom je niet veel zou moeten verwachten. Alles ontstaat wanneer het wil en gaat weg wanneer het wil. Dat deze bui kwa activatie aardig down is geworden tja wil niet zeggen dat de rest wat nog moet komen ook niks is.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Kan dus nog van alles gebeuren/ | Gewijzigd: 28 juni 2012, 18:21 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik denk dat we in Brabant ook wel neerslag gaan krijgen maar niet zo'n spektakel. de "le Havre" bui bestaat nog steeds maar lijkt pal naar het Oosten, Luxemburg te gaan
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
klaagtopic aub.
Maar dat is ook overal gezegd, dus mag geen verrassing zijn.
Wat ik me wel afvraag is dit een voorloper of is dit het koufront al ???? Volgens mij werd er al op veel plekken gezeg dat we ons met de hoge cape en lage lifted niet rijk moesten rekenen bij gebrek aan trigger, misschien dat het geluid van de Red Hot Chili Ppeppers die trigger zal zijn..
klaagtopic aub.
Dit is gewoon de realiteit. Niets anders....
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
In de huidige situatie hebben we te maken met een trog (een uitstulping van een lagedrukgebied) die zich in de zogeheten warme sector, de luchtsoort tussen warmtefront en het koufront in, bevindt. Voor deze trog uit bevinden zich enkele wolkenvelden met middelbare bewolking, lokaal valt daar wat lichte regen uit. De trog zelf, die gepaard gaat met een windsprong, komt pas na 18 uur het zuiden van het land binnen. Op dat moment is er echter sprake van behoorlijk droge lucht in de onderste kilometers van de atmosfeer. En voor buien heb je wel voldoende vocht nodig! Wellicht dat het op enkele plaatsen net tot een regen- en onweersbui komt, maar naar alle waarschijnlijkheid is er geen sprake van supercells en de daarmee gepaard gaande noodweerscenario’s. Kortom, hooguit een reguliere onweersbui die zo vaak ’s zomers ontstaat waarbij lokaal het best tot wat hagel en windstoten kan komen( weer.nl)
ik denk dat er in het zuidwesten nog best een onweersbui kan komen,maar verder wordt het denk ik niet veel meer, of het 2e front moet nog iets doen.
| Gewijzigd: 28 juni 2012, 18:35 uur, door onweerwoudenberg