Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik de huidige Cape en Lifted kan zien? Ik had laatst een site maar ben hem vergeten...
http://zomerweer.com/actueel
werkt niet
Hoezo werkt niet? Ik kijk daar al de hele dag op.
ja maar vanaf 15 uur al niet meer
tot nu toe gaat het nog vrij hardHoeft niet, er kan nog van alles ontstaan wat ook een min of meer normale tot vrij forse zomerse bui is, dat wordt ook niet uitgesloten alleen de hoop van sommigen op "extreem"dan wel "nood"weer op grote schaal wordt door beide bronnen niet erg hoog ingeschat.
edit: ter verduidlijking hoe ik het inschat, ik ben blij dat ik vanmiddag al de tijd vond om een uurtje of 2 het gras te maaien, ik zou dat vanavond niet willen riskeren met zo'n metalen ding dat zoveel lawaai maakt dat je het onweer pas opmerkit als het bovenop je zit aan de gang te gaan
| Gewijzigd: 28 juni 2012, 17:09 uur, door jcroon
Terwijl als ik op de satteliet kijk, is alles even wit. Hoe werkt dit precies? Is het van de satteliet niet af te leiden hoe hard het gaat?
ijs dat is het alle wolken zijn op de satteliet wit.kleur rood is wat er aan neerslag valt.moet eens op www.buienrader.nl en dan de wolke hoogte kijken heeft ook verschillende kleuren.hoe hoger het aantal kilometers hoe zwaarder de bui
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Randje er van is net te zien bij de wolkenhoogtes op Buienrader op 12 km, maar gezien de afstand en de bolling van de aarde hoeft het niet helemaal te kloppen. Als de bui dichterbij komt zal het aqurater zijn.
tot nu toe gaat het nog vrij hardHoeft niet, er kan nog van alles ontstaan wat ook een min of meer normale tot vrij forse zomerse bui is, dat wordt ook niet uitgesloten alleen de hoop van sommigen op "extreem"dan wel "nood"weer op grote schaal wordt door beide bronnen niet erg hoog ingeschat.
edit: ter verduidlijking hoe ik het inschat, ik ben blij dat ik vanmiddag al de tijd vond om een uurtje of 2 het gras te maaien, ik zou dat vanavond niet willen riskeren met zo'n metalen ding dat zoveel lawaai maakt dat je het onweer pas opmerkit als het bovenop je zit aan de gang te gaantnx ik weet genoeg;) nu nog een kwestie van radars afspeuren.
ik dacht vanmiddag al,wat is dat voor lawaai
11 a 12 kilometer nou wolkenhoogte radar te zien
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen