Bijvoorbeeld vorige week donderdag was het goed te zien dat de activiteit die op Kortrijk afkwam, dat die uitkwam aan de kust.
Bijvoorbeeld vorige week donderdag was het goed te zien dat de activiteit die op Kortrijk afkwam, dat die uitkwam aan de kust.
ik denk dat hij nu eerder zal aangroeien aan de oostkant
Maar ik ben blij om wat activiteit te zien, en een snel groeiende donkerrode vlek op de Europese buienradar. Dat versterkt toch mijn hoop dat we vanavond wat spektakel zullen krijgen...
Ik ben nog maar een vruchtje als het om onweer gaat, maar de afgelopen keren dat er 'noodweer' was, kwam er toch altijd een hele buienlijn op NL af?
Nu zie ik dat nog niet zo snel ontstaan, uit dit ene buitje die nu boven Frankrijk hangt. Daarom lijkt het mij onlogisch dat er voor heel Nederland een waarschuwing is, als er maar 1 bui op ons afkomt.
Zie ik dat fout, of gaat dat ook niet gebeuren?
Een ding wat ik wel weet, is dat het niet zo erg wordt als vorig jaar deze datum, met max. temp. van 32 graden en totaal 75.000 ontlading.
En er was een neerslagsom in 24 uur plaatselijk meer dan 60 mm!
Ik ben nog maar een vruchtje als het om onweer gaat, maar de afgelopen keren dat er 'noodweer' was, kwam er toch altijd een hele buienlijn op NL af?
Nu zie ik dat nog niet zo snel ontstaan, uit dit ene buitje die nu boven Frankrijk hangt. Daarom lijkt het mij onlogisch dat er voor heel Nederland een waarschuwing is, als er maar 1 bui op ons afkomt.
Zie ik dat fout, of gaat dat ook niet gebeuren?
Een ding wat ik wel weet, is dat het niet zo erg wordt als vorig jaar deze datum, met max. temp. van 32 graden en totaal 75.000 ontlading.
En er was een neerslagsom in 24 uur plaatselijk meer dan 60 mm!
voor de zoveelste keer moet nog ontstaan
Dus er is hoop voor de onweersliefhebbers, maar pin je niet vast op die bui bij le havre, tenminste als ik weerplaza.nl mag geloven.