Hier mijn filmpje van de bui van zojuist. Het begint met de komst van de shelfcloud. Daarna zijn er nog een aantal bliksems te zien. Er was geen hoogfrequente bui hier, maar wat er was zag er wel mooi uit. Kwaliteit in plaats van kwantiteit dus. De muziek (van eigen hand!) stopt op het moment dat de bliksems in beeld komen zodat je de donders kunt horen.
Veel plezier ermee | Gewijzigd: 22 juni 2012, 00:33 uur, door PaytDelft
![8| 8|](/images/smilies/6.gif)
| Gewijzigd: 29 juni 2012, 23:56 uur, door Ro75
Stond ik ook van te kijken ja, haha!! Beetje paniek moet ik zeggen.
Met die Nokia C7 heb ik wel leuk buienradar in de gaten gehouden, maar onweer-online gaat echt niet met dat ding.
Ik was al de hele dag op pad, dus van m'n huis pc afgesloten, en toen zag ik ineens die shelf op me afkomen.
Tussen de foto's zit er op een gegeven moment 2 minuten tussen, het moment dat ik dacht: Ik moet een betere lokatie zoeken.
Ik naar m'n auto gerend, maar toen zat het al recht boven me, dus maar weer terug gerend naar m'n oorspronkelijke positie en een paar fotootjes genomen,
en daarna op de video over gegaan.
Wat mij opviel was het roterende effect van de wolk. (door m'n onvaste hand en adrenaline bijna niet te zien op de video)
Als een wasborstel in de autowasstraat, richting de grond met de trekrichting mee, en 6 uur daarboven tegen de trekrichting in.
Oh das nog geen 10 km van ons vandaan heb niks gezien
vergeten! Alphen aan den Rijn, Zuid-Holland!
![](/images/userimages/forum/user_10483/116752.jpg)
Vond deze ook wel mooi