Idd - Vaak is het mooie knalspul er al uit als het front over het noorden heen trekt... Wordt toch weer een keer tijd voor een goede knalbui met mooie bliksems hier
Vandaag rond half 1 toen ik van school naar huis fietste alleen een erg zware regenbui gehad. Het kwam letterlijk en figuurlijk met BAKKEN uit de lucht vallen, niet normaal meer! Maar kon gelukkig nog onder een boom schuilen xD :p | Gewijzigd: 22 juni 2012, 16:20 uur, door Reinout113
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Vaak? Ken tijden dat het daar vaak los ging,lijkt me meer dat het de omgekeerde wereld is geworden de laatste 2 jaar. Zeker het Zuiden en Zuid-Westen krijgen beste klappen te voorduren de laatste zeker 3/4 jaar
Ja vaak, hier echt weinig hoor, ik zie helaas vaak dat het zeer sterk en actief is in het zuiden/oosten maar zodra het maar in de buurt van ons komt sterk afneemt. En dan spreek ik niet over Groningen en Friesland he, maar specifiek Assen en omgeving. in nijmegen de laatste jaren steeds meer onweer wat van uit duitsland richting nijmegen trekt, aantal lijkt trouwens elk jaar toe te nemen die duitse buien.gisteren sinds een lange tijd weer eens onweer uit het zuidwesten gehad.sinds 2003 zijn buien uit die richting duitsland al het toenemen hier,vroeger kwamen de meestal zuid/zuidwest over.en die buien uit duitsland zijn ook zwaarder hier de laatste tijd.in mei kwamen van 7 onweersdagen er op 4 dagen onweer vanuit duitsland over nijmegen heen.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Was even spannend!!! Enne...ik heb er nu wel genoeg van! | Gewijzigd: 22 juni 2012, 18:50 uur, door alien
Idd - Vaak is het mooie knalspul er al uit als het front over het noorden heen trekt... Wordt toch weer een keer tijd voor een goede knalbui met mooie bliksems hier
Vandaag rond half 1 toen ik van school naar huis fietste alleen een erg zware regenbui gehad. Het kwam letterlijk en figuurlijk met BAKKEN uit de lucht vallen, niet normaal meer! Maar kon gelukkig nog onder een boom schuilen xD :p
Ik hoop toch echt dat je dat niet meende, van die boom.Met de onstabiliteit van dit moment is dat wel de gevaarlijkste plek om te schuilen!!
Vandaag rond half 1 toen ik van school naar huis fietste alleen een erg zware regenbui gehad. Het kwam letterlijk en figuurlijk met BAKKEN uit de lucht vallen, niet normaal meer! Maar kon gelukkig nog onder een boom schuilen xD :p
Ik hoop toch echt dat je dat niet meende, van die boom.Met de onstabiliteit van dit moment is dat wel de gevaarlijkste plek om te schuilen!!nooit onder een boom schuilen tenzij je graag dood wilt gaan tijdens een onweersbui.laat dat een waarschuwing zijn
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
En dat terwijl het er nog zo veelbelovend uitzag.
Maar de zomer duurt nog lang.
De zomer is pas gisteren begonnen xp. Dus nog zeeeker genoeg kansen. Tot in september meestal tegenwoordig
| Gewijzigd: 22 juni 2012, 22:43 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1