Wie nu bij 1 uur bliksem kijkt op de buienradar, ziet echt het NH weertype. In een klap alle kruisjes van onweer weg, bij NH blijf hoop houden je bent nog jong. lol.
het rommelt hier nog in hoorn. en afgelopen maandag hebben we ook een paar klappen gehad.
de avond is nog niet voorbij dus hou je ogen en oren nog even open. je weet maar nooit.
ps, je kan beter meteox kijken qua radar daar is nog genoeg aan onweer
http://www.meteox.com/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar | Gewijzigd: 21 juni 2012, 21:15 uur, door richard
Waar moet de storing vandaan komen willen wij er hier in NH wel van genieten? En verwacht iemand bij Hoorn/Enkhuizen nu nog echt onweer? Ik vermoed dat wij in NH pas echt goede buien krijgen als de zee opgewarmd raakt.
Oke bedankt!
Ik ben een beginner zoals je in mijn handtekening ziet, maar dat is dus een vereiste?
Midzomer hebben wij hier dus meer kans als ik het goed begrijp. Zijn de kansen hier dan net als in noord brabant of evengoed nog kleiner?
Ik ben absoluut geen kenner, maar kan mij de beste buien herinneren vanaf eind juli, augustus en september.
Gerommel in de achtergrond
Hele mooie shelf gehad.... helaas lukt het me niet om als digibeet mijn foto te uploaden...
voor de rest kwam wel de shelf vrij geruisloos over. nu komt de zon weer tevoorschijn..
bliksemintensiteit ongeveer 1 ontlading per minuut.
windstoten vrijwel afwezig
en neerslag niet bijzonder veel
dit had zeker geen code oranje mogen zijn geel had voldoende geweest.
Bliksem:
CC: Geen
CG: Geen
Donder:
1 keer licht gerommel in de verte
Neerslag:
Hagel: Geen
Regen: 3mm
Wind:
Windstoten: minder dan 25km/h
Hopelijk hadden anderen meer 'geluk'. Ach de zomer duurt nog lang zat en we hebben hier al het nodige gehad afgelopen weken...