Ik vind onweer nog steeds eng als het echt enorm knalt...zoals de onweersbui van mijn avatar maar als kind zijnde was ik dusdanig dat ik om 2 uur snachts bij mijn ouders in bed kroop en zelfs toen ik 20 was en een eigen huisje had kwamen mijn ouders regelmatig snachts omdat ik nog steeds als de dood was.
Nu jaren later, sta ik buiten, met interesse en enthousiasme te kijken naar de (soms) prachtige bliksemschichten....Al moet het niet letterlijk de lucht uit knallen.
Pluim voor iedereen die zijn angst overwonnen heeft....
En nu afwachten of Arnhem idd zijn anti-onweerschild buiten gebruik houdt...;))
Ik bedoel, Hier in Noordholland heeft het amper geonweerd dit jaar,
Oostelijke en Zuidelijke deel van het land hebben nu al een tijdje de meeste massel gehad
Wij (ik) Zijn al blij genoeg met een beetje gedonder in alkmaar, En een flinke regenbui mag wel weer eenkeer aangezien we hier in alkmaar 95 MM Water tekort komen !
Mvg Uit alkmaar,
juist zo denk ik er ook over wanneer krijgen wij iets en krijgen wij ook de shelfcloud hoop het wel nog nooit in het echt gezien.
Hier in Groet nu lekker regbuitje en 1 rommel heel ver weg gehoord... Op de buienradar lijkt alles in ekaar te storten na het Noor zee kanaal, wellicht nog een paar plensregens maar weinig onweer en winstil.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Onweersdagen: 0
Lekker de onweders jagen.
Eerst in zuid-limburg en omstreken, en later in Friesland waar ik nu woon.
Nog in de tijd toen onweer-online.nl nog leuk was.
Tja, nog even een aantal jaar wachten dan kan het weer. De kleintjes zijn dan groot genoeg.
Het valt mij wel op dat velen hier in de rolwolk http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/19/Roll-cloud-2.JPG/320px-Roll-cloud-2.JPG?uselang=nl volgens mij verwarren me een shelf-cloud http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Shelf_cloud_2.jpg?uselang=nl
Of heb ik het mis?
Ik hoop dat ik een mooie lichtshow hier krijg na 22 uur, ik verwacht er niet al te veel van.
Crawlers
Dank je wel Debbieke
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Het viel erg mee inderdaad. Maar code oranje betekent dat er minimaal 60% kans is dat het aan het criterium voldoet, dus altijd nog 40% kans dat het meevalt. Volgende keer beter dan maar.
| Gewijzigd: 21 juni 2012, 20:38 uur, door Diem