Ik bekijk dit forum vaak, maar ik vond het nu maar eens tijd worden om ook zelf een account aan te maken.
Ik woon in Hoogkarspel (Noord-Holland, Hoorn-Enkhuizen). Nu is het zo dat op de buienradar altijd de buien oplossen precies als het bij mij aankomt. Hoe kan dit gebeuren?
Altijd als ik de kant van het IJsselmeer op kijk, zie ik wel flitsen, terwijl ik dacht dat het door het water op zou lossen. Maar dat lijkt dus niet te kloppen. En kan iemand misschien vertellen wat de kansen vandaag zijn voor mijn woonplaats?
Groet
Oo,correctie,met de rolwolk komt ook inens de wind opzetten. Lijkt wel of die door de wolk opgeduwd word. | Gewijzigd: 21 juni 2012, 20:05 uur, door Zorbas
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
buien tot nu toe zijn niet zo hevig als van te voren werd aan gegegen door code geel en oranje aftekondigen
aldus de telegraaf, treinen rijden gewoon en op de wegen viel geen centje pijn, lokaal kan het nog behoorlijk regenen
en onweren maar lang niet overal! enorme hype weer....
Kortom, als er in de toekomst echt eens iets op stapel staat, nemen velen dat echt niet meer serieus
KNMI en ANWB zijn prutsers eerste klas
Beter 10 keer te veel waarschuwen dan 1 keer te weinig.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
En de voorspellingen slecht? Ik vind van niet, brandweer hier de putjes komen openzetten in Ieper.
Ook vele takken afgebroken. Onweer is altijd op de ene plaats heviger dan op de andere...
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
buien tot nu toe zijn niet zo hevig als van te voren werd aan gegegen door code geel en oranje aftekondigen
aldus de telegraaf, treinen rijden gewoon en op de wegen viel geen centje pijn, lokaal kan het nog behoorlijk regenen
en onweren maar lang niet overal! enorme hype weer....
Kortom, als er in de toekomst echt eens iets op stapel staat, nemen velen dat echt niet meer serieus
KNMI en ANWB zijn prutsers eerste klas
Beter 10 keer te veel waarschuwen dan 1 keer te weinig.
Dat zou ook me 1ste gedachte zijn maar hoe vaak ze er vooraf naast zitten heeft uiteindelijk tot gevolg
dat straks bijna niemand het ooit nog echt serieus zal nemen als er weer een alarm komt!
Sorry hoor, maar 10 keer waarschuwen dan 1 keer te weinig is gewoon onkunde!
| Gewijzigd: 21 juni 2012, 20:08 uur, door Jerommke
En de voorspellingen slecht? Ik vind van niet, brandweer hier de putjes komen openzetten in Ieper.
Ook vele takken afgebroken. Onweer is altijd op de ene plaats heviger dan op de andere...
Jah maar overdrijven alsof het extreem was is ook een vak appart. Puntjes problemen en wat takken heb je met een herfst stormpje ook. Kom op zeg serieus? Niks gewens meer tegenwoordig. Media roept extreem en alles is extreem terwijl het een lekkere normale onweersbui was.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.