Lijkt me toch niet gunstig voor mooie luchten/onweer...
Dat komt vast wel goed vanavond. Als de wind zo blijft zal het front wel binnen komen rollen wat ook mooie plaatjes op kan leveren. Wanneer een warmtefront naderd vertraagd de boel toch tijdelijk (stilte voor de storm)?
Ik hoop het maar. Ik hoop zo dat het wat wordt! Ik ben mijn hele leven panisch bang geweest voor onweer, ik raakte echt in paniek bij de eerste donder al was het er eentje heel erg in de verte. Zelfs bij alleen al dreigende wolken in de lucht werd ik doodsbang. Ik heb er zo hard voor gewerkt om daar overheen te komen en het zou zo mooi zijn als het nu gewoon een keertje goed los gaat hier zodat ik kan "testen" of ik er nu echt overheen ben.
Dus eh...laat maar komen dat noodweer, alsjeblieft.
Ik ook, we rijden vanmiddag rond 1 uur aan, en kijken dan wel of t te druk is om meteen naar de camping te gaan, anders blijven we bij de auto en wachten we het noodweer af. we wachten maar af. Ik verwacht
Edit Sanwa: Plaatje verwijderd
Ik ben er zelf niet bij hoor, maar ik duim gewoon voor een rampenvrij festival. Vorig jaar even paniek toen mijn broertje op Pukkelpop was, kon hem de hele avond toen niet bereiken. Maar dat was idd héél lokaal, de kans is klein maar niet onbestaande.
| Gewijzigd: 21 juni 2012, 11:30 uur, door Sanwa
De rest van het land 80-100 km/uur.
(KNMI) | Gewijzigd: 21 juni 2012, 11:08 uur, door reedtimmer
Lijkt me toch niet gunstig voor mooie luchten/onweer...
Dat komt vast wel goed vanavond. Als de wind zo blijft zal het front wel binnen komen rollen wat ook mooie plaatjes op kan leveren. Wanneer een warmtefront naderd vertraagd de boel toch tijdelijk (stilte voor de storm)? Dat warmtefront is nu in eens een oclussiefront en wat gaat die langzaam!
Daarna komt het koufront heel erg snel over en verlaat al middennacht de Benelux.
En de cape loopt wel op tot misschien wel 1750J/kg en de Li wordt -6.
Ook de KO-index komt tot -6 (plaatselijk nog wat negatiever).
En de soaring-index ziet er ook perfect uit voor het onweer.
Eigenlijk hebben we dus het perfecte mengsel voor extreem weer.
Daarna komt het koufront heel erg snel over en verlaat al middennacht de Benelux.
Eigenlijk hebben we dus het perfecte mengsel voor extreem weer.Ik dacht dat dat warmtefrnt ook pas rond 12-13Z de Nederlandse gersn zou bereiken dus zo heel veel is dat niet verandert al had ik wel het idee dat het front eerst een meer "oost naar west"richting had, nu meer "noordwest naar zuid oost".
Of het echt "extreem"weer wordt, ik heb wat twijfels. Niet dat het niet extreem genoemd zal worden in de pers en op de social media, daar twijfel ik niet aan maar of het weer ook in de ogen van nuchtere weerliefhebbers extreem - en op redelijke schaal- wordt, daar twijfel ik nog wel aan.
| Gewijzigd: 21 juni 2012, 11:28 uur, door jcroon
Ik dacht
Op welk punt twijfel je willen we graag weten
Edit Sanwa: Citaat ingekort
| Gewijzigd: 21 juni 2012, 11:42 uur, door Sanwa
Eigenlijk hebben we dus het perfecte mengsel voor extreem weer.l het idee dat het front eerst een meer "oost naar west"richting had, nu meer "noordwest naar zuid oost".
Dat is dus de situatie die al langer geschetst word. Het zooitje komt uit het Zuid-Westen zoals meestal het geval.
| Gewijzigd: 21 juni 2012, 11:46 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Bron: Meteoalarm
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Vraagje: Waarom dan niet?
---
Hopen dat Gouda dit keer er ook wat van mee krijg. Is er tenminste wat te zien hier xD
Vraagje: Waarom dan niet?
---
Hopen dat Gouda dit keer er ook wat van mee krijg. Is er tenminste wat te zien hier xD
Het Front trekt nogal snel