Ja, het zal zeker gaan onweren, ja er zal lokaal een aardige badkuip neerkomen en dat er windstoten komen is ook welhaast zeker.
Maar, gesterkt door het stukje van Karim Hamid denk ik dat het een en andere vooral lokaal voor overlast zal gaan zorgen terwijl er een paar kilometer verderop vrijwel niks aan de hand zal zijn.
Kortom, naast water zal het morgenavond ook postjes van "nou dat viel tegen", "waarom daar wel en hier niet?", "het is niet eerlijk, weer niks" en dergelijke regenen.
Op Dominicaanse is het pas heftig. 10 dagen lang hitte gehad en zon en afgelopen Zaterdag naar Zondag brak de hel los. Wat een geweld was dat zeg tot in de ochtend. begrip Moezon ken ik nu eindelijk.
Maare ben benieuwd naar morgen,moet wel van hele hoge huizen komen wil het wat ik meegemaakt hebben overtreffen. ga maar gewoon werken denk ik zonder er aandacht aan te geven.
Grapje,
We gaan het zien.
Ben eens een keer in Sosua geweest toen er ook een hevig onweer uitbrak. Binnen een mum van tijd stonden we tot de enkels in het water en modder. Hoop dat het morgen ook weer eens flink losgaat. Maandag mooi onweer mogen aanschouwen, maar van noodweer was absoluut geen sprake.
Al is het in NL altijd weer zoiets dat alles snel erger lijkt dan het is omdat alles volgebouwd is en dat het riool net veels te zwak is. Buisjes van niks jah dna krijg je ondergelopen straten,bij de minst geringste regenbui
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik ben een echte leek, maar een aantal ingreditenten is toch aanwezig, of niet?
groet,
Victor
De kans is beduidend lager dan maandag. Maar met onweer weet men nooit.
en de kans op supercells ;wil niet per se een windhoos maar een supercell heb ik nog nooit echt gezien dus dat wil ik wel
Het frustrerende en tegelijk mooie van chasen is dat het vaak tegenvalt, maar dat er ook soms de mooiste dingen ontstaan als de kansen nihil zijn. Wellicht dat niet iedereen het er mee eens is, maar het is niet met meest belangrijk dat je er iets van af weet (ik ben eerder leek dan amateur) Het meest belangrijk is dat je er heel vaak op uit gaat. Als je het er voor over hebt om vaak ver te reizen, niks te zien krijg en met geduld stug volhoud, zal je mooiere dingen meemaken dan menig amateur metereoloog. Verschillende fora checken, keuze maken en en gaan!
Gewoon weg gaan en kijken hoe en waar het uitpakt.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Gewoon weg gaan en kijken hoe en waar het uitpakt.
dat is net het probleem heb geen vervoer,zou het trouwens kunnen dat er vannacht en mcs boven frankrijk ontstaat en het westen schampt want ik zie daar in zuidwest frankrijk een buitje ontstan
Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren!
Al is het in NL altijd weer zoiets dat alles snel erger lijkt dan het is omdat alles volgebouwd is en dat het riool net veels te zwak is. Buisjes van niks jah dna krijg je ondergelopen straten,bij de minst geringste regenbuiDaar ligt het niet alleen aan, ook de media doen vaak hun best om alles erger te doen lijken dan het is. En dan nog "de man in de straat" die maar wat de lucht inslingert. De toename van "noodweer" in Nederland moet je volgens mij ook zoeken in de opkomst van de social media. is er al een onderzoek geweest naar hoe vaak "noodweer" (niet noodweer zelf maar dat wat noodweer genoemd wordt) tegenwoordig voorkomt in vergelijking met het het "pre-twitter/facebook/hyves" tijdperk???
Citaat van bram12A, woensdag 20 juni 2012, 18:00 uur Niet alleen blind op de cape kaarten afgaan. KNMI noemt nog een interessant punt: "De windschering op het koufront is groot en de mate van organisatie derhalve dus hoog. Mogelijk hier voor het koufront uit wat losse CB's met een hoge basis."
Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren!
Karim zegt het wat anders
Citaat van severeweatherblogspot De windshear lijkt deze keer allesbehalve indrukwekkend te zijn alsook de afwezigheid van een jetstreak van betekenis valt op. De prefrontale ontstabiliteit is matig (CAPE 1000-1500 J/kg) en zeker niet overdreven hoog.
Berichten samengevoegd door Sanwa
maare iemand kaartje van de verwachte temp op hoogte morgen avond? Ook niet geheel onbelangrijk zegmaar | Gewijzigd: 20 juni 2012, 18:40 uur, door thunderfreak
ik denk vooral het koufront,daarop een squal-line maar er zouden volgens mij wel eens een paar buien er vooruit kunnen ontstaan die zeer hevig zijn met hagel
ik denk vooral het koufront,daarop een squal-line maar er zouden volgens mij wel eens een paar buien er vooruit kunnen ontstaan die zeer hevig zijn met hagel
die zullen weinig voorstellen vooralsnog. (Hou daar maar rekening mee,aangezien die te vroeg komen)
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Beetje te overdreven gezegt. Niks gewent meer tegenwoordig zie ik wel de laatste tijd.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen