Morgen en donderdag wat onstabiliteit te zien op de kaarten. Voorlopig stelt het allemaal niet zoveel voor maar we houden het in de gaten
Kans op onweer is zeker aanwezig !
Mischien handig om ook de Gfs er bij te pakken en niet uitgaan van de hoogste cape
| Gewijzigd: 29 augustus 2012, 09:03 uur, door Tatanka
Kans op onweer is zeker aanwezig !
Mischien handig om ook de Gfs er bij te pakken en niet uitgaan van de hoogste cape
Ja had de gfs moeten posten.
Heb de rest ook gecheckt hoor
Vooruitzichten voor vrijdag 07 september tot donderdag 13 september
Het lijkt in eerste instantie nog droog te blijven met een wisselende bewolking en maxima in de buurt van 20 graden. Tijdens de tweede week van september vergroot de kans op neerslag door toedoen van een Atlantische depressie. Aan de voorzijde ervan zijn ook enkele onweerachtige situaties mogelijk.
Ik weet niet te vroeg juichen maar leuk onweer is altijd mogelijk in september..leuke nazomerse dagen in het verschiet sowieso nog..kan altijd nog voor leuke buien zorgen zoals hieronder recent vorig jaar nog op 10 sept
Radarbeeld van 10 sept 2011
Zeer HEFTIG (Code oranje) Onweer 10-09-2011. (Zeist)
Geüpload door marcuskingma op 10 sep 2011
Bron: knmi
September/Oktober en wellicht November,ligt eraan hoe snel het zeewater weer gaat afkoelen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik weet niet te vroeg juichen maar leuk onweer is altijd mogelijk in september..leuke nazomerse dagen in het verschiet sowieso nog..kan altijd nog voor leuke buien zorgen zoals hieronder recent vorig jaar nog op 10 sept
Radarbeeld van 10 sept 2011
Vooral op dat ionslagenkaartje in Brabant een heel scherpe grens... Klopt nog ook, ik had het de hele avond/nacht eigenlijk droog, , een kilometer of twee verder zei men dat het heel hevig was. Ik had in ieder geval een bui zoals ik ze graag zie, mooi uitzcht... Jammer dat ik moest werken.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/12890927/__Man_ontsnapt_aan_bliksem__.html
Denk niet het juiste topic maar wel een goede reminder dat een boom tijdens onweer, NIET je beste vriend/schuilplaats is.
Dus mensen, als je gaat genieten van onweer, denk aan je eigen veiligheid
Zondag
Mvg Tatanka