Hier ook ------> http://www.onweer-online.nl/forum/topic/34073/berichtgeving-zomer-2012/368062/#message369250
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Altijd weer een Happening voor de meeste weerliefhebbers onder ons.
Ik wens iedereen de mooiste onweders toe maar het mooiste voor mij volgende week uiteraard ;)
http://www.telegraaf.nl/teleweer/12813276/__Veel_regen_in_kustprovincies__.html
Edit sanwa: Hier kan je ook nieuws vinden over het weekend weer | Gewijzigd: 23 augustus 2012, 14:40 uur, door Sanwa
Snap ik, maar ook daarover wordt gesproken: Quote Nu.nl
"Het weerbureau verwacht zowel zaterdag als zondag stevige regen en onweersbuien"".
Vandaar dus mijn vraag of een nieuw topic zinvol/gewenst is.
Zelf zal ik niet zo snel een topic starten omdat ik mezelf vergeleken bij sommige anderen onvoldoende deskundig vind.
Ik stel me liever iets bescheidener op en probeer ik mijn bijdragen te beperken tot dingen die ook voor anderen interessant zijn.
gr
Raymond
Snap ik, maar ook daarover wordt gesproken: Quote Nu.nl
"Het weerbureau verwacht zowel zaterdag als zondag stevige regen en onweersbuien"".
Vandaar dus mijn vraag of een nieuw topic zinvol/gewenst is.
Zelf zal ik niet zo snel een topic starten omdat ik mezelf vergeleken bij sommige anderen onvoldoende deskundig vind.
Ik stel me liever iets bescheidener op en probeer ik mijn bijdragen te beperken tot dingen die ook voor anderen interessant zijn.
gr
Raymond
Max cape zaterdag, zondag beetje hetzelfde..
Mischien klein kansje, zal meer regen wezen.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Zou het niet al te licht opvatten. Omdat de kans op onweer minder is,wil het niet zeggen dat het dan mee gaat vallen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Zou het niet al te licht opvatten. Omdat de kans op onweer minder is,wil het niet zeggen dat het dan mee gaat vallen.
6mm is niet veel hier hoor
Wat is het effect hiervan (voor ons land) ?
http://www.netweather.tv/index.cgi?action=jetstream;sess
Edit:Hmmpff.. stond een tutorial bij, had ik niet gezien
| Gewijzigd: 23 augustus 2012, 15:04 uur, door quintogh
6mm is niet veel hier hoor
Ik zou zeggen wacht maar af
Wat ik zie,is dat de meeste kaarten gemiddeld 20+ mm aangeven dat kan dus beduidend meer zijn of minder. | Gewijzigd: 23 augustus 2012, 15:26 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Wat ik zie,is dat de meeste kaarten gemiddeld 20+ mm aangeven dat kan dus beduidend meer zijn of minder.
Alle regen en onweer gaat hier toch altijd rond dus... Maar je kan gelijk hebben.
Zaterdag, In de bovenlucht is dit lagedrukgebied gekoppeld aan een flinke trog. Dit alles helpt mee om de wind, zowel aan de grond, als hogerop in de atmosfeer, een tijdlang in de zuidwesthoek te houden. De wind waait daarbij ongeveer parallel aan onze westkust en in combinatie met het warme zeewater voor de kust, een koele, vochtige en onstabiele atmosfeer, gaat dit een lijn van buien opwekken, die een tijdlang parallel aan onze kustlijn gaat liggen, op zaterdag. Hij ligt daarbij deels boven zee en deels boven land, maar zal boven Noord-Holland, waar de kustlijn meer noord-zuid loopt, ‘uit de bocht vliegen’ en daar over Noord-Holland richting West-Friesland koersen. Dieper landinwaarts kan het zaterdag nog met het aantal buien meevallen, zeker richting Oost-Brabant en Limburg.
Zondag zal, met het doortrekken van het lagedrukgebied, de wind meer naar westelijke richtingen gaan draaien. Er passeert dan ook nog eens een actieve trog met ook dieper landinwaarts flinke regen- en onweersbuien. Omdat op enige hoogte de wind nog een tijdlang zuidwestelijk blijft (de trog in de bovenlucht komt pas zondagochtend door) blijft de buienlijn langs de kust nog een tijdje in stand. Achter de trog ruimt de wind door naar west tot noordwest en geleidelijk volgen er dan droge perioden. Niet onvermeld moet blijven dat de wind langs de kust in de loop van zaterdag enige tijd krachtig tot hard wordt en met maximumtemperaturen tussen 17 en 20 graden, zal het zondag herfstig aandoen. Een week geleden was het 14 tot 18 graden warmer!
Weet iemand of er kans is op waterhozen, misschien ga ik dan zaterdag naar de kust ?
| Gewijzigd: 23 augustus 2012, 16:48 uur, door Jo Capelle
Het hele bericht van weer.nl kan je hier lezen: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/34073/berichtgeving-zomer-2012/368062/#message369362
@Raymond: Ten eerste worden de onweerskansentopics (wat een woord ) enkel door medewerkers gestart. Ten tweede, de topics komen er als de kansen groot genoeg zijn en anders worden ze in het algemene topic besproken. Dank u. Morgen zien we of er een topic komt of niet
| Gewijzigd: 23 augustus 2012, 17:10 uur, door Bart Standaert