cin is toch behoorlijk dit en het zal moeilijk zijn om de boel te laten ontploffen met deze waardes en kaarten hebben we een temp van 34 graden nodig om genoeg forceering te genereren maargoed het duurt nog een week
alles wat ik nu kan zeggen is dat ALS het lost gaat het GOED los gaat en mocht he tlosgaan dan zijn deze buien gevaarlijk ze zullen zich makkelijk organizeren mocht de tps waardes aanhouden dan is de kans op supercellen relatief groot
maargoed nu dit ons al kwijlend maakt moet ik zeggen dat het nog een week lang duurt en we temaken hebben met een cap ofwel cin die behoorlijk in de weg staan
dus wordt echt afwachten allemaal
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 16:45 uur, door Bart Standaert
wederom +- 4000 cape met een kp index van -10 tot -12 wat zelden voorkomt in ons kikkerlandje
cape
tempratuur
neerslag in mm
en dan de STP met alweer een 4.0
neerslag is echter nog niet indrukwekkend te noemen maar zal waarschijnlijk wel goedkomen de komende dagen
mocht dit uitpakken en de neerslag beter worden dan zullen we waarschijnlijk temaken hebben met een weers situatie die niet vaak voorkomt. | Gewijzigd: 13 augustus 2012, 19:06 uur, door NitroGenetics
let op voor Zondag,dan is alles gehalveerd
das niet altijd waar maar soms wel het is gewoon toekijken hoe het de komende dagen gaat worden maar ik geloof wel dat dit stand houd zie dit effect al zo'n 5 dagen op de kaarten en meer runs zijn het met elkaar eens over deze spanish plume
en spanish plumes zijn relatief wel te vertrouwen als ze op komen in de kaarten | Gewijzigd: 13 augustus 2012, 19:37 uur, door NitroGenetics
Alleen die cijfers die nu op de kaarten komen lijken mij iet wat te onrealistisch,jah ik ben een pesimist soms,te vaak gebleken dat gfs met dit soort kaarten op de proppen komt,gfs is er in de winter ook altijd goed in om met horror temperaturen te komen
Maar een Spanish Plume is zeker mogelijk,alleen DENK ik dat we die kaarten niet al te serieus moeten gaan nemen,zeker media gezien haha.
Maar het blijft leuk om zulke Tornado Alley cijfers te zien
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Alleen die cijfers die nu op de kaarten komen lijken mij iet wat te onrealistisch,jah ik ben een pesimist soms,te vaak gebleken dat gfs met dit soort kaarten op de proppen komt,gfs is er in de winter ook altijd goed in om met horror temperaturen te komen
Maar een Spanish Plume is zeker mogelijk,alleen DENK ik dat we die kaarten niet al te serieus moeten gaan nemen,zeker media gezien haha.
Maar het blijft leuk om zulke Tornado Alley cijfers te zien
KMI gaat ook mee in de tropische temperaturen voor deze week.
Heb het over de 4000+ cape en lifting -12
Vorige jaar haalden we ook zulke cijfers met een soortgelijke situatie dus waarom nu niet?
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Maar als jij het al serieus wil nemen,mag je dat zeker doen.
gfs staat bekend om zijn overdreven waarde's,dus hou liever een slag om de arm. | Gewijzigd: 13 augustus 2012, 20:32 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 20:38 uur, door Robert96
Maar als jij het al serieus wil nemen,mag je dat zeker doen.
gfs staat bekend om zijn overdreven waarde's,dus hou liever een slag om de arm.
Vooral de dauwpunten worden door GFS altijd wat overdreven waardoor andere waardes ook iets hoger uit pakken.
Echter is me opgevallen dat GFS het deze zomer vaak bij het rechte end heeft, zeker tov ECMWF.
Maar we gaan het beleven de nieuwe run van gfs zijn beter geworden, die van ECMWF beduidend minder.
Persoonlijk vrees ik hetzelfde als de vorige spaanse pluim, dat we 1a2 graden te kort gaan komen voor een goeie trigger.
Soms komen ze nog met een convectielijn elke dage van te voren.
Front slaagt deels,echte hitte gaat eruit,maar we blijven in de lekkere temperaturen tussen de 21 en 25 graden. Dat is wat de kaarten nu laten zien vorlopig. | Gewijzigd: 14 augustus 2012, 00:26 uur, door thunderfreak