| Gewijzigd: 12 augustus 2012, 11:37 uur, door Ben47
Nog ff afwachten. Zag alweer allerlei superlatieven in de sociale media voorbij vliegen. Zijn inderdaad extreme waarden maar voorlopig vind ik de neerslagsignalen nog wat tegenvallen. Maar wat niet is kan nog komen!
Lifted index tot -11 en wat een Cape, tot 4000 J/kg!! Dat is zeer zeldzaam in Nederland en België volgens mij!!
(afbeelding)
(afbeelding)
wat een waardes, hopen dat het zo blijft! Zou in combinatie met een goede shear nog gevaarlijk kunnen worden!
Heeft iemand enig idee wat voor wolkenhoogtes mogelijk zijn met deze waardes? | Gewijzigd: 13 augustus 2012, 11:40 uur, door Sanwa
Lifted index tot -11 en wat een Cape, tot 4000 J/kg!! Dat is zeer zeldzaam in Nederland en België volgens mij!!
(afbeelding)
(afbeelding)
wat een waardes, hopen dat het zo blijft! Zou in combinatie met een goede shear nog gevaarlijk kunnen worden!
Heeft iemand enig idee wat voor wolkenhoogtes mogelijk zijn met deze waardes?Met de juiste omstandigheden 14,15,16km kom je wel aan kijk heel veel Extreem Usa ...Tis gewoon afwachten en mogelijk vrijdag zaterdag wordt dit duidelijk....geen garanties he..tis zoals de kaarten er nou voor staan
Ps: gewoon afwachten en je ziet de kaarten wel
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 11:40 uur, door Sanwa
(afbeelding)
(afbeelding)
Heeft iemand enig idee wat voor wolkenhoogtes mogelijk zijn met deze waardes?Met de juiste omstandigheden 14,15,16km kom je wel aan kijk heel veel Extreem Usa ...Tis gewoon afwachten en mogelijk vrijdag zaterdag wordt dit duidelijk....geen garanties he..tis zoals de kaarten er nou voor staan
Ps: gewoon afwachten en je ziet de kaarten wel
Oke, thanks! Nee idd geen garanties, dat heb je nooit met het weer
Idd gewoon afwachten
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 11:41 uur, door Sanwa
Straks kijken wat de volgende run gaat doen...
Ps: Dit is alleen voorpret dus geen garantie dat het ook echt extreem weer gaat worden... Maar laten we maar hopen van wel!
Dit is de CAPE van GFS om 03:00 's nachts. Zelfs om die tijd nog extreme waardes in het uiterste zuidoosten!
De neerslag van GFS valt wel wat tegen maar alles kan nog gaan veranderen.
De run van 03:00:
| Gewijzigd: 13 augustus 2012, 11:50 uur, door Coennn
Ook ECMWF gaat er helemaal in mee en ong zelfde waardes in de laatste paar runs, dus het is een vrij serieuze voorspelling atm.