Onweer vanaf 13u in Groningen, na 14 u in Drenthe. Allemaal buitjes die plaatselijk (soms reeds in Friesland, maar beslist niet verder weg) zijn onstaan.
Nee hoor ben present hahaha..net wat donderklappen gehad bovensmilde(drenthe)en als er zon buitje overkomt plenst het ook even flink 10min | Gewijzigd: 8 augustus 2012, 16:14 uur, door Tatanka
Dit zegt de nieuwe run van gfs:
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
(GFS-kaartje van maandag Cape en LI o.b.v. run 090812 00u)
Maandag dus volgens dat kaartje.
KNMI zegt over maandag echter (weliswaar o.b.v. run gisteren 12u)
'De zwakke storing van maandag zien we echter niet in alle leden even duidelijk terug, hetgeen zich vertaald in de spreiding in de neerslag, neerslag kans dan 40%.
Op woensdag laten de meeste leden hoge temperaturen zien tezamen met duidelijk hogere neerslagkansen, hetgeen kan duiden op stevige (onweers)buien na een warme dag.'
Ben benieuwd hoe de volgende run beoordeeld wordt door het KNMI.
Mooi weergegeven maar zoals ik eerder zei het is nog 4 dagen
Mvg Tatanka
Het wordt gevolgt mvg Tatanka | Gewijzigd: 9 augustus 2012, 18:16 uur, door Tatanka
Er zijn maar weinig members voor een hoge cape op woensdag volgens dit plaatje. Gisteren een hogere uitschieter. Kan altijd nog veranderen!
lap weer al niets voor midden belgie,het heeft hier in mechelen 5 keer geonweerd,dat kan veel klinken maar bij 3 onweerders was ik op vakantie,en de rest stelde niets voor
| Gewijzigd: 10 augustus 2012, 10:29 uur, door Jenss
lap weer al niets voor midden belgie,het heeft hier in mechelen 5 keer geonweerd,dat kan veel klinken maar bij 3 onweerders was ik op vakantie,en de rest stelde niets voorIk vind het wel knap dat je uberhaubt al voor dat er een kansentopic is afgaande op een evt kans in deze algemene topic... zegt dat je niks krijgt
| Gewijzigd: 10 augustus 2012, 10:42 uur, door Tatanka
| Gewijzigd: 10 augustus 2012, 21:56 uur, door Sanwa
lap weer al niets voor midden belgie,het heeft hier in mechelen 5 keer geonweerd,dat kan veel klinken maar bij 3 onweerders was ik op vakantie,en de rest stelde niets voorWeer niks voor midden België?
Eerst en vooral dit zijn kaartjes die nog paar keer zullen veranderen.
Ten tweede, als je kijkt naar de voorbije onweersdagen, dan onweerde het soms meer op plaatsen waar er weinig cape was.
Ten derde, er zijn mensen die minder onweer hebben gehad (zoals ik: 2) en hoor je die klagen? (er zijn er wel natuurlijk, maar niet allemaal)
Ten vierde, volgens het KMI zijn er volgende week elke dag kansen op buien met onweer, er zal heus wel eentje langs jou passeren
Sorry als dit wat kortaf is
'Woensdag is er een grote spreiding in zowel de temperatuur als in de neerslag, dit heeft te maken met de timing van de genoemde storing. Gezien de hoge temperaturen aan de voorzijde van deze storing zal de neerslag waarschijnlijk een convectief karakter hebben met enkele stevige regen- en onweersbuien.
De Oper laat in de loop van het weekeinde van 18/19 augustus zelfs zeer warme lucht vanuit het zuiden ons land bereiken, maar lijkt daarmee een uitbijter. Het is wel zo dat met de overwegend zuidwestelijke stroming de lucht wel vrij onstabiel is, de neerslagkans ligt dan rond de 50% met soms significante hoeveelheden, hetgeen duidt op een convectief karakter van de neerslag.'
Kijk eens naar de Cape uitschieter voor zondag/maandag de 19/20e. Als dat eens uitkwam...
| Gewijzigd: 10 augustus 2012, 13:18 uur, door Ben47