Ja inderdaad, maar toch ben ik nu al zeer benieuwd naar wat het wordt, hoop toch op een flinke onweersbui!
Waarschijnlijk eerste keer chasen als de kaarten goed blijven, moet zeggen dat ik er nu eigenlijk al teveel zin in heb.
hm, nog geen kansentopic voor vrijdag... ben wel heel benieuwd wat het weer gaat doen, en vooral omdat ik wil dat het tot laat in de avond DROOG blijft, heb ik een keer buitenplannen.... Komt er nog een apart kansentopic?
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
| Gewijzigd: 23 juli 2012, 21:42 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Maarjah het is de 00Z run,06Z zal straks wel binnen rollen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Hoe kom je aan die kaarten,ik kijk op Wetterzentrale en die gaan maar tot 1augustus.
Hoe kom je aan die kaarten,ik kijk op Wetterzentrale en die gaan maar tot 1augustus.
Als je europa kiest dan kun je >192 uren vooruitgaan. Maar dat gaat alleen bij de europese kaart.
Zelfs deze week wisselt het behoorlijk.
Lekker maken met dingen die voor 98% niet zeker zijn | Gewijzigd: 24 juli 2012, 12:09 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Zelfs deze week wisselt het behoorlijk.
Lekker maken met dingen die voor 98% niet zeker zijn
Ik wou alleen zeggen dat het leuk is om op te volgen. En ja als je naar de kaarten nu ziet i p v vorige week dan zie je inderdaad dat het van ver er mooi uitziet maar wanneer het zover is nog allemaal mee valt.
+ onweerskansen 5 augustus
| Gewijzigd: 27 juli 2012, 08:04 uur, door thunderstorms_4ever
Mesocyclone
Ziet er vrij goed uit vooralsnog!
Nou dat is het zeker niet, mesocyclone komen alleen voor bij supercells!
Ik denk dat je dit bedoelt! Mesoscale Convective System (MCS) of een Mesoscale Convective Complexes (MCC).