Foto: Perry Roovers Waar we aan de zuidkant van Breda dus niks van hebben meegekregen... Totaal niet. Ik zag het voor het eerst op omroep brabant dat het in de buurt geonweerd had...
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Wolkentoppen zouden kunnen groeien tot 12km. Hagel is daardoor zeker niet onmogelijk.
Organiesatie zal er bijna niet zijn door de lage shear.
Zondag zullen er heen hele hoop troggen over trekken.
Cape en Li zien er niet goed uit dus zeer actief zullen de buien niet zijn (geen convectie van de grond).
Shear is ook weer heel erg laag.
Na deze kansen ziet het er niet erg goed uit....
Cape pluim blijft heel laag de komende twee weken.
GFS geeft dit ook aan dus na zaterdag verwacht ik geen onweer meer. | Gewijzigd: 6 juli 2012, 07:19 uur, door Roel
Afbeelding-->(Cape GFS) De echte onweders zullen weer vanaf augustus zijn zker en de warme weken ook?
Trouwens: kijk de neerlsag eens.... pffffff
| Gewijzigd: 6 juli 2012, 14:24 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
*knip*
Foto: Perry Roovers Van een collega hoorde ik dat de straat waar deze bliksem insloeg niet echt onder of vlak bij de bui was, sterker, de bewoner stond gewoon te douchen en wist niet eens dat het onweerde totdat Thor op de deur klopte.
| Gewijzigd: 11 juli 2012, 12:38 uur, door Marga
*knip*
Foto: Perry Roovers Van een collega hoorde ik dat de straat waar deze bliksem insloeg niet echt onder of vlak bij de bui was, sterker, de bewoner stond gewoon te douchen en wist niet eens dat het onweerde totdat Thor op de deur klopte.
ik woon er 200 meter vandaan, en de bui was wel degelijk recht boven ons hij is iets onder Breda ontstaan en was een felle donker rode pit toen hij hier boven was.
de felle bliksem met de flinke knetter was wel gaaf, helaas is er brand ontstaan, de brand betrof 2 huizen aangrenzend aan elkaar.
hier het nieuwsbericht : http://www.bndestem.nl/regio/11316430/Woningbrand-na-blikseminslag-Haagse-Beemden.ece
je bent er echt slecht klaar mee als dit gebeurd met je vertrouwde huisje.
gekke vind ik ook dat er geen dingen uit het dak steken wat een bliksem aan kan trekken. dit is zelfs een huistype zonder schoorsteen.
| Gewijzigd: 11 juli 2012, 12:38 uur, door Marga
Zelf ook meegemaakt op de veluwe jaren geleden,we stonden op een camping,met eromheen veel bossen,en toch sloeg de bliksen 2x in een zandkuiltje op het veld! Hoe vaag is dat!?
Hoge dingen etc etc zegt mij al heel lang niet veel meer. ookal zit je tussen masten of dergelijke in hij kan zomaar in jou slaan of gewoon naast je en laat de masten of andere hoge objecten links liggen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Maar er is geen neerslag??
Edit: Kleine Capebom met voldoende neerslag voor het einde van juli. Spijtiggenoeg weeral zo ver en de enigste deftige kans ook trouwens. Wel interessant om in het oog te houden. | Gewijzigd: 12 juli 2012, 13:04 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1