Woensdag ziet er niet slecht uit met een cape tot 2000 en een Li van -6.
Donderdag weer onweerskansen (wel wat minder Cape).
En het houd niet op, want de dag daarna weer onweerskansen!
Woensdag ziet er niet slecht uit met een cape tot 2000 en een Li van -6.
Donderdag weer onweerskansen (wel wat minder Cape).
En het houd niet op, want de dag daarna weer onweerskansen!
dan zit ik in oostenrijk,maar daar is ook onweer met cape van 2000
Het wordt wel warmer met temperaturen tot 25 graden.
De dagen erna krijgen we met de aanvoer van warme maar onstabiele zuidelijke lucht opnieuw een periode met erg wisselvallig en onweerachtig weer. Woensdag komen die onweersbuien op het einde van de dag maar donderdag en vrijdag blijft het vrijwel heel de dag onstabiel en onweerachtig. De temperaturen stijgen daarbij naar waarden rond 25 graden.
en deze keer staat er tog duidelijk (woensdag komen de onweersbuien op het einde van de dag). ze willen dus zeggen dat er zeker onweders gaan komen.
ik hoop dat het deze keer waar is : )
voor de rest blijven we de kaarten volgen.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Edit: + zaterdag ook kansen maar dit is om 9 uur dus dat zal nog wel verder uit breiden.
| Gewijzigd: 29 juni 2012, 19:47 uur, door thunderstorms_4ever
In de zon, benauwend en heeeerlijk...
Maar op METEOX zie ik de eerste buien al belgie binnendrijven en zit er best wel lekker uit een strook van nattigheid.
Ik denk dat het binnen uurtje zeeland binnen drijft.....
Jammer voor "concert at sea" gangers..... dat dan weer wel.
dinsdag zijn er nu ook al kansen maar wel miniem en plaatselijk met voldoende neerslag in het westen en centrum dan:
Woensdag voor een groot deel van de benelux kansen maar ook weer voor het westen en centrum de meeste neerslag:
Donderdag lijkt het onweer alleen voor het centrum en oosten te zijn maar wel zowat overal neerslag met uitsluiting van de belgische kust:
Vrijdag lijken de kansen weg te vallen voor belgië maar in nederland kan het nog goed onweren in het noorden en in het oosten dicht
tegen de grens van duitsland. Maar voor België lijkt er dan wel veel neerslag te gaan vallen maar zonder onweer. Het omgekeerde dus van nederland.
Conclusie is dus vrijdag: België: geen onweer, veel neerslag. Nederland: Het noorden en gedeeltelijk het oosten wel onweer en pas in de namiddag wel veel neerlag maar dan ook zonder onweer( voor heel nederland).
Conclusie is dus: het lijkt een periode te worden met veel onweersbuien maar niet extreem en ook niet spectaculair. En trouwens, het is ook nog ver weg dus het verandert wel nog een paar keer. Blijven hopen dus
| Gewijzigd: 30 juni 2012, 18:46 uur, door thunderstorms_4ever