Waarschijnlijk hebben de meesten van jullie dit al wel een keer gelezen, maar wie dit nog niet gezien heeft een echt aanrader.
http://www.knmi.nl/cms/content/78537/de_zware_windhozen_van_25_juni_1967
Laat meteen ook de voorwaarden voor echt noodweer zien.
groetjes,
Victor
Dat zekers, maar wederom gaan de kaarten nu voroal uit van die ene dag dat ik weer eens niet in staat ben e.e.a. goed te volgen. Gisteren ook al niet maar dat woei gelukkig over. Maar de meeste "attentiedagen"de afgelopen tijd schoven wat op dus 1 juli zou beter zijn, of nog beter gewoon op maandag, geen weekend verpest.. Mijn favo festival (waar ik helaas ook al niet heen kan) is komend weekend, Couleur Café.
Zei je nou 'is niet misselijk'??
Hoe komt het dat de STP voor ons zo hoog uitslaat? Doordat in Frankrijk hevige onweersbuien gevormd worden, deze naar ons toe komen en bij ons de shear gunstig is waardoor rotatie kan ontstaan?
Ofwel, waar wordt de STP op gebaseerd?
| Gewijzigd: 22 juni 2012, 23:24 uur, door snoffelgaai
Maar het kan altijd nog erger. De sounding uit Bangladesh hieronder gaf om 18:00 LT een LI van -15 en een CAPE van een dikke 9000 J/kg aan! (CAPE en LI zijn berekend met de gemiddelde temperatuur, dauwpunt en luchtdruk van de eerste 500 m boven het aardoppervlak dus dit is nog niet eens SBCAPE)
| Gewijzigd: 23 juni 2012, 00:25 uur, door Robert96
oei oei het zou wel eens kunnen dat ik die dag naar oostenrijk vertrek,zal ook een toffe rit worden
Ook redelijk wat neerslag uit de buien die ontstaan.
We moeten donderdag zeker in de gaten houden!
wtf,cape van 2500 snachts