En de eigenlijk posititie van de te verwachte buien afwachten... Zijn de buien te oostelijke geroeinteerd dat wordt het vast veel regen met wat crawlers... Gaat het hele zaakje westelijker; kans op supercellen in meerdere squal lines. Felle randverschijnselen en mooie wolkssoorten; rolwolken, shelfs etc.. in de gaten houden dus morgen!
Maareh... waar blijft het specifieke onweerstopic voor morgen?
* estofex zal zo ook wel uit hun duck out kruipen... | Gewijzigd: 17 juni 2012, 13:50 uur, door NLSupercell
En de eigenlijk posititie van de te verwachte buien afwachten... Zijn de buien te oostelijke geroeinteerd dat wordt het vast veel regen met wat crawlers... Gaat het hele zaakje westelijker; kans op supercellen in meerdere squal lines. Felle randverschijnselen en mooie wolkssoorten; rolwolken, shelfs etc.. in de gaten houden dus morgen!
* estofex zal zo ook wel uit hun duck out kruipen...
als ik zo kijk gaan die buien bij bretagne ons niet raken maar gaan ze westelijk langs zou beter zijn want dan warmt het op
* estofex zal zo ook wel uit hun duck out kruipen...
als ik zo kijk gaan die buien bij bretagne ons niet raken maar gaan ze westelijk langs zou beter zijn want dan warmt het op die buien zijn het ook niet ,maar die liggen nu ter hoogte spanje/portugal.zijn in ontwikkeling daar
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
* estofex zal zo ook wel uit hun duck out kruipen... Ik heb nog geen idee van echt "onweerskansen". Ik denk meer aan "overlastgevend"weer...
Cape waardes zijn wel erg laag voor zwaar onweer op grote schaal.
Noodweer zou ik ook nog niet meteen willen gebruiken, dan moet er eigenlijk wel sprake zijn van noodsituaties op vrij grote schaal(en da's wat anders dan een enkele boom en ondergelopen kelders) .
Maar ja, "noodweer"bekt lekker in de media.
| Gewijzigd: 17 juni 2012, 15:46 uur, door jcroon
Voor alle geel gekleurde provincies:
Maandag 18 juni 2012 vanaf ca 06 uur gedurende ca 6 uur kans op onweersbuien
Noodweercentrale:
Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
waarschuwingsniveau oranje verwacht
geldig van: maandag, 18. jun 2012, 07:00 uur
geldig tot: maandag, 18. jun 2012, 14:00 uur
geldig voor: alle hoogtes
Voor alle geel gekleurde provincies:
Maandag 18 juni 2012 vanaf ca 06 uur gedurende ca 6 uur kans op onweersbuien
Die knmi weet mijn dag wel weer te verpesten | Gewijzigd: 17 juni 2012, 21:47 uur, door Debbieke
Zie link: http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html | Gewijzigd: 17 juni 2012, 16:43 uur, door Coennn
Zie link: http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html
De geel gekleurde gebieden kloppen niet met de animatie op de site. Daar zie je de hevigste buien juist over het westen gaan.
Zie link: http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html
De geel gekleurde gebieden kloppen niet met de animatie op de site. Daar zie je de hevigste buien juist over het westen gaan. De kaarten zijn altijd onder voorbehoud..het neerslag beeld geeft idd accent op westen..Maar laat geen onweer zien daar waar de waarschuwingen voor staan.Wat ook mee zal spelen is dat de dynamische kant beter is aan die kant,hoogste tempraturen daar aan die kant van het land,Cape...etc etc
| Gewijzigd: 17 juni 2012, 17:28 uur, door Tatanka
als ik zo kijk gaan die buien bij bretagne ons niet raken maar gaan ze westelijk langs zou beter zijn want dan warmt het op die buien zijn het ook niet ,maar die liggen nu ter hoogte spanje/portugal.zijn in ontwikkeling daar
die gaan ons echt niet morgenvroeg bereiken maar morgen namiddag
De geel gekleurde gebieden kloppen niet met de animatie op de site. Daar zie je de hevigste buien juist over het westen gaan.
de hevigste regen ja, maar in het westen geen onweer
| Gewijzigd: 17 juni 2012, 18:09 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Waarschuwing voor veel neerslag vooral voor centrum en Westen
Edit: noodweercentrale: Voor gebieden in de bergen boven 500 meter: Vanaf maandag morgen moet tijdelijk rekening gehouden worden met krachtige wind in de bergen. Hierbij zijn er windstoten tussen 70 en 80 km/u, plaatselijk meer. De wind komt uit het zuidwesten. maandag middag vermindert wind.
Bergen in Wallonië? | Gewijzigd: 17 juni 2012, 20:02 uur, door Sven
Bron: Jan Visser (weerman) http://www.janvissersweer.nl/vooruitzichten3.php