Nou ik heb er ondertussen al meer gehad dan 1. Afgelopen vrijdag en zaterdag.... Gister vandaag... Morgen ook vast wel weer. Maar ik snap wel wat je bedoeld. Misschien krijgen we de 30ers wel weer pss in september en 25 plussers in oktober
Nou ik heb er ondertussen al meer gehad dan 1. Afgelopen vrijdag en zaterdag.... Gister vandaag... Morgen ook vast wel weer. Maar ik snap wel wat je bedoeld. Misschien krijgen we de 30ers wel weer pss in september en 25 plussers in oktober
naja mooie dagen hebben we hier in leeuwarden nog niet gehad de afgelopen dagen;)
wel rond de 20 graden(mag hoger van mij)
en geen regen, maar ook niet de hele tijd strakblauwe lucht zodat je hier in nederland toch nog een beetje bruin kunt worden;)
en de pluimen zien er alles behalve goed, warm, droog uit;)
Maar hoe vaak hebben we 's avonds nog zonder jas of trui buiten kunnen zitten?
Niet vaak.
Ander teken aan de and, het gras, ik ben verantwoordelijk voor onderhoud van grasmatten en ik zie gewoon minder groei en een slechtere conditie. We hebben te maken gehad met regenbuien waardoor alles zo nat werd dat er te weinig lucht in de grond zat (maar da's gelukkig over), te lage temperaturen (gemiddeld zo rond de 20 graden maar het vblijft achter bij het normale) e vooral te weinig straling, nu schijnt de zon maar veel te weinig zonlicht op het gras. Wolken maar ook wolkensluiers houden teveel tegen. Normaal zou ik per week 2 à 3 keer moeten maaien, nu kan ik met 1 keer toe, soms 2 keer.
Bemesting en bekalking is op orde, vochthuishouding ook, m.u.v. een paar keer veel te nat.Tja, hier in het oosten is het dus compleet anders. we hebben toch al een aantal keer moeten sproeien omdat het gras en de planten gewoon slap hingen. En ik heb sinds vorige week zondag bijna elke avond zonder jas buiten kunnen zitten (en ik ben een koukleum!). De verschillen zijn gewoon groot.
Edit: de temperaturen komen hier ook consequent hoger uit dan de verwachtingen. Gisteren hier lokaal 28 graden geworden. Volgens mij hadden ze max 25 voorspeld... En gisteravond rond half 11 was het nog 21 graden.
| Gewijzigd: 4 juli 2012, 08:31 uur, door doppie
Het is dan wel geen zomer van de dikke 30ers op de termo maar een totale flop vind ik het ook niet. BBQ heeft al paar keer aangestaan en de kids hangen op het strand hier tot laat in de avond. Het kan slechter...
Nou ik heb er ondertussen al meer gehad dan 1. Afgelopen vrijdag en zaterdag.... Gister vandaag... Morgen ook vast wel weer. Maar ik snap wel wat je bedoeld. Misschien krijgen we de 30ers wel weer pss in september en 25 plussers in oktober Mar dara bijft het voorlopig blij. Kenmerk van de Nederlandse zomer is dat er relatief koude en natte dagen zijn met bewolking. Nu valt het inderdaad met de temperatuur een paar dagen (rotpluim zeg) mee maar ik kan niet zeggen dat de grauwesluier met af en toe een plukje zon een zomergevoel geeft.
Dat hond uitlaten dat gat g in t-shirt, dat kan ik ook bij 14-15 graden maar je gaat niet in je hemdje lekker op een terras zitten.
Hou me te goede, het kan veel beter zomeren dan dat het nu doet, maar verwachtingspatronen brengen altijd teleurstellingen met zich mee. Het ligt eraan wat men verwacht denk ik.
De ene is tevreden met 20 graden, de ander met 25, en voor nog iemand anders moet het 30 graden zijn.
Ik vind persoonlijk dat we niet kunnen klagen, toch al wat mooie dagen gehad en van veel neerslag heb ik precies ook geen last van gehad :p
Nu ja, ik geniet er van, als ik in korte broek begin te lopen, dan is het echt zomer, had hem zelfs niet aan als het daar die ene dag 30 graden was :p
nu nog wel zal straks vervangen worden door dikke regen jassen hhaha dag rokjesdag:(
's Nachts een lekkere verkoelende bui zodat we 's avonds normaal kunnen slapen en niet liggen te plakken.
Wie weet... Ik blijf hopen op een wonder
's Nachts een lekkere verkoelende bui zodat we 's avonds normaal kunnen slapen en niet liggen te plakken.
Wie weet... Ik blijf hopen op een wonder
naja ik hoop het zelf ook maar als ik alles zo een beetje zie gem over een week zowiso 80% kans op regen dus voorlopig bye bye zomer
En dan te bedenken dat ik gisteravond op GFS eigenlijk vooral regen zag, sterjer nog, de 00Z run gaf ook een natte dag aan.
Zouden we morgen nog zo'n mooie dag krijgen? En een stralend weekeinde? GFS zegt van niet maar ja.
En dan te bedenken dat ik gisteravond op GFS eigenlijk vooral regen zag, sterjer nog, de 00Z run gaf ook een natte dag aan.
Zouden we morgen nog zo'n mooie dag krijgen? En een stralend weekeinde? GFS zegt van niet maar ja.
Ja ik hoor het ze nog zeggen, 'maandag wordt de beste dag van de week'. Nou maandag was idd een mooie dag, gisteren was nog mooier en vandaag was het nog mooier. Er lijken nu 2 mindere dagen aan te komen maar zaterdag wordt het weer mooi
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten