pff iedereen naar het zuiden zou ik zeggen. Hier in de lage landen valt er niets te vinden behalve regen en veel te fris.
| Gewijzigd: 2 juli 2012, 07:31 uur, door orioner
Vergelijk het maar met afeglopen winter toen we in de aanloop van het vorstprikkie regelmatig konden lezen dat men vond dat we opgewonden moesten raken van anderhalve sneeuwvlok....
edit:
Laat ik het zo zeggen, 18 graden en dat ik met een t-shirt buiten kan lopen (en de afgelopen week "lekker weer"leek) is omdat het tot nu toe eigenlijk "on"weer (als in "nietweer" of "geen weer" (vgl bruikbaar tegenvover onbruikbaar etc etc.) was en we aan lage temperaturen gewend zijn. In een echet zomer, als je aan de zomer gewend bent, zou je bij 18 graden een trui opzoeken, zou je de afgelopen week geen "leuke week in de tuin" gevonden hebben. | Gewijzigd: 2 juli 2012, 11:47 uur, door jcroon
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat als het er zo uit ziet dat het bij jou geen zomer lijkt dat het bij iedereen zo is hé | Gewijzigd: 2 juli 2012, 12:16 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik vid het nog steeds "frisjes", hup 25-30 graden dat hoort er bij het is ook niet voor niets dat men pas vanaf 25 graden spreekt van een "zomerse dag"..
pff iedereen naar het zuiden zou ik zeggen. Hier in de lage landen valt er niets te vinden behalve regen en veel te fris.
wow,dan zit ik in oostenrijk aan de grens met duitsland,108mm,slik
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Edit: dat zie je ook wel aan het warmtegetal:
1 Arcen 33,1 +2,5
2 Eindhoven 30,1 +1,8
3 Ell 26,8 +1,9
Ik zit hier precies tussen Arcen en Eindhoven in, dus hier in het zuidoosten hebben we niet te klagen. | Gewijzigd: 3 juli 2012, 08:43 uur, door doppie
Maar hoe vaak hebben we 's avonds nog zonder jas of trui buiten kunnen zitten?
Niet vaak.
Ander teken aan de and, het gras, ik ben verantwoordelijk voor onderhoud van grasmatten en ik zie gewoon minder groei en een slechtere conditie. We hebben te maken gehad met regenbuien waardoor alles zo nat werd dat er te weinig lucht in de grond zat (maar da's gelukkig over), te lage temperaturen (gemiddeld zo rond de 20 graden maar het vblijft achter bij het normale) e vooral te weinig straling, nu schijnt de zon maar veel te weinig zonlicht op het gras. Wolken maar ook wolkensluiers houden teveel tegen. Normaal zou ik per week 2 à 3 keer moeten maaien, nu kan ik met 1 keer toe, soms 2 keer.
Bemesting en bekalking is op orde, vochthuishouding ook, m.u.v. een paar keer veel te nat.
Kijk naar buiten zou ik zeggen, hier schijnt de zon en het is al ruim boven de 20 graden.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Kijk naar buiten zou ik zeggen, hier schijnt de zon en het is al ruim boven de 20 graden.
Da's een mooie lentedag... En ja het "lijkt"wel zomer mar da's vooral vanwege de voorgeschiedenis.