dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Ik vind het nogal meevallen, ongeveer 2 graden onder de gemiddelde minimumtemperatuur maar het is dan ook het kaartje van 00Z. We hebben nu al redelijk vele dagen die veel meer onder het minimum liggen dus dit is nog een vrij warme dag. Maar ik ben met je eens, we zijn eens aan warme zwoele nachten toe.
aha ik heb dat schema gevonden:
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Ik zag dit ook net, eindelijk mooier weer in aantocht, hogere temperaturen en alles kan wat opdrogen. Heerlijk bericht temidden van al dat onweersgeweld wat sommigen verwachten en wat natuurlijk net komt op die ene avond dat ik al iets heb staan waar ik echt niet onderuit kom.
En eigenlijk is dit vooruitzicht minsten zo opwindend als zwaar were dat in 1 of 2 uur overtrekt.
Vorig jaar hadden we inderdaad al het kruit verschoten in het voorjaar, nu hebben we in principe nog maar 2 héle mooie weken gehad.
Een lekker oostenwindje die de warmte vanuit centraal europa deze richting opblaast is voor mij al voldoende.