Niet zo extreem toch? Van eerdere hogere capekaarten is e opgevallen dat hoge waarden nog wel een keer, misschien twee of drie van de kaart zullen verdwijnen en/of dat het nog een dag of twee op kan schuiven Kaartje van vandaag laat het gebied met hoge cape weer geheel in Frankrijk vallen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor maandag zien de kaartjes er goed uit. De cape komt uit op 600 J/kg en de Li op -2.
Ook redelijk wat neerslag.
Maar geen shear en dus ook weinig kans op supercellen en bow echo's.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ging verder met zoeken en vond ook nog een onweerskans op 16 juni (wel weer lange termijn).
En dan is er ook een shear van 200 m/s.
En een DLS tot wel 40!
Als dit uitkomt hebben we toch een flinke kans op supercellen, maar dit kan zo weer weg zijn.Nou, dat mag van mij eens een keertje niet uitkomen of gewoon nog een dagje doorschuiven (want dit is ook van vrijdag naar zaterdag gegaan).
Ik heb zaterdag 16 juni namelijk een fietstocht op het prgramma staan.
-afbeelding-
Die kans is nu een dag verhuist.
En wat is het dan warm!
Dan mag het, op zaterdag heb ik fietstocht en barbecue met personeel eneen paar goed relaties, ik wil in deze economisch moeilijk tijden niet dat dat in het water. En ik wil van het onweer kunne genieten zonder allerlei rare mensen om me heen te hebben dei er niks om geven.
Hoewel ik zo onderhand gewoon eens een paar weken geen regen wil, dan ook maar geen onweer voor even.
| Gewijzigd: 10 juni 2012, 10:51 uur, door jcroon
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ok, voor mij komt het goed uit
| Gewijzigd: 11 juni 2012, 15:47 uur, door jcroon
Ja, sorry had het niet zo goed bekeken maar et lastigste vind ik dat alleen de 06z runs er op staan??
Ja, sorry had het niet zo goed bekeken maar et lastigste vind ik dat alleen de 06z runs er op staan??Geen probleem hoor.
Op de vrij lange termijn zie je alleen "om de 12 uur" run-resultaten in plaats van "om de drie uur" , na de volgene run zul je 00 en 12z resultaten zien, voor de dinsdag zul je morgen meer weten. Laat ons hopen dat we daarna eens een tijdje af zijn van de buien en vooral ook wat warmer weer, dan hebben we eens in de zovele weken wat meer kans op een leuke hitte onweer.