Ook voldoende neerslag.
| Gewijzigd: 3 juni 2012, 11:15 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik moet toegeven, na weken van droog weer ( ja ook de slten rond mijn huis droogeden enorm op) was het lekker om nog even te blijven liggen toen ik het hoorde regenen. Uiteindelijk toch maar wakker worden, ontbiten koffie en een korte doch verfrissende wandeling. Aan de plassen te zien is er meer gevallen dan de 3-4 millimeter die de pluimen aangaven ( vreemd genoeg gaven de kaarten van de pluimenmakers meer neerslag aan dan ik uit de pluimen kon halen, zie barts post http://www.onweer-online.nl/forum/topic/34070/zomerverwachting-2012-discussie/#message353570 , oper en control onder de 4 mm, gemiddelde net boven de 2 ). Welnu, als het nu nog lekker blijft doormiezeren vanavond en vannacht, en morgen en overmorgen ook nog (toch werkdagen dus bijna niemand die er last van heeft) dan zijn we weer klaar voor een paar mooie weken.
Wat de pluim verwachtingen voor regen betreft, tot en met gisteren hebben we in de praktijk geen druppel gehad, de pluimen en kaarten gaven eerst eigenlijk aan dat we al een week minder weer gehad zouden moeten hebben. Kortom, we moeten , om maar eens een onweersdraadjes term te gebruiken, vooral nowcasten om te zien wat er daadwerkelijk valt,
-afbeelding-
-afbeelding-
-afbeelding-
Ziet er goed uit! Ik hoop dat het flink gaat onweren.
De windshear is niet erg hoog in de middag (in de ochtend wel).
Hier plaatje van 8:00.
Hier van 14:00.
LLS neemt pas later toe, maar misschien een kleine kans op bow echo's.
Plaatje van 9:00.
Plaatje van 14:00 (LLS weer weg).
Plaatje 23:00 (LLs weer terug).
DLS is de hele dag laag.
Ik hoop dat deze modellen beter worden!
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Ik ben nog wat voorzichtiger, nog geen topwaarden en de dagen met hogere waarden lijken wle steeds op te schuiven.
Eerst een maand droog warm weer graag en dan weer wat spektakel.
Allemaal leuk en aardig, maar heb toch liever dat het eerst echt zomer wordt! Wordt niet echt vrolijk van de meest recente pluim -___-
Allemaal leuk en aardig, maar heb toch liever dat het eerst echt zomer wordt! Wordt niet echt vrolijk van de meest recente pluim -___-
Yep, en je kunt wel juichen over kansjes op onweer, veel zal het met het huidge weer niet worden. Zo van "hier en daar een onzweersbui" wat zich in de praktijk vertaalt met "altijd daar, nooit hier". Zou het niet beter zijn als het KNMI voortaan spreekt van "hier of daar en bui"??
Nee, weer een maand warm en droog en dan een dag of twee drie klappen, dan een maandje droog en warme en... nou ja U kent het wel.
Overigens lijkt het mij dat de tendens is dat het wat minder nat wordt vanaf zeg maar de 12e-13e.. Maar da's nog lange termijn.
Daarvoor hebben we dat kaartje hierboven gelpost en op dit moment zijn de redlijk aangename temperaturen alweer weg, nu loopt de 16 graden isothem over ons land op dat moment.
| Gewijzigd: 4 juni 2012, 09:12 uur, door jcroon
ja ik had het ook al opgemerkt;), laten we het hopen
toch wel weer jammer dat 1 week mooi weer in nederland altijd wordt afgestraft door dik 2 waardeloze weken met regen en koele temperaturen;):(
ja ik had het ook al opgemerkt;), laten we het hopen
toch wel weer jammer dat 1 week mooi weer in nederland altijd wordt afgestraft door dik 2 waardeloze weken met regen en koele temperaturen;):( Nou, we hadden hier anders een week of 4-5 behoorlijk droog weer met meerdere mooie periodes.
Is jullie ook opegvallen dat de wind bij on op d egrond zo'n beetje uit het noorden komt en de buien allemaal naar het oosten gaan?
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
idd donderdag ziet er gunstig uit.
Helaas is me topic verwijderd dus kan geen kaarten weergeven. | Gewijzigd: 4 juni 2012, 19:11 uur, door Debbieke
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Helaas is me topic verwijderd dus kan geen kaarten weergeven.
Lees je pb eens alstublieft. Kaarten kan je voorlopig hier posten als je dat wilt.
Onweersdagen: 0